Etrex Legend utan tid!?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Firmware?

Vilken version på firmware har du? Legend och Vista är ganska lika varandra. Vissa personer har drabbats av fenomenet att inga timers går, när de kör med senaste versionen av mjukvara till Vistan.

Kanske något liknande med Legend? Om du har senaste (tror den heter 2.41 till Legend), prova att backa ett par steg, och kolla om problemet finns kvar.

Anders

Drabbar inte alla

Jag har kollat min Vista, och där räknar tiderna, allihop. Men någon skrev nånstans att hans tider inte fungerade med senaste betaversionen till Vista. Däremot om han backade en version.

Dock funderade jag lite i helgen, för då fick jag för mig att total tid på min Vista var längre än vad det borde varit sedan nollställning, men jag är inte riktigt säker på det.

Anders

Uppdatering

Garmin har nyss publicerat en uppdatering till Vistan, för att fixa just detta. Antagligen har de gjort samma fel i Legend. De enheterna delar uppenbarligen en stor del av koden i sin firmware, något som är helt naturligt.

Uppdatering för Legend kommer säkert snart, den också.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips