Eskimårollar/klubbar

Hej.

jag undrar om det är någon som vet om det finns någon klubb eller något gäng som sysslar med eskimårollar och tränar i bassäng vintertid i Stockholmstrakten.

MVH
Anders

Nu har jag inte paddlat aktivt på flera år, men Kanotklubben Strömstararna hade bassängträning i Eriksdalsbadet förr. Kolla med dem, håller på med Fors men lära sig rolla kan man ju göra i allt från en Pololåfa till Havskajak....

Hej.

Jag ska kolla med dem, men jag vill också förtydliga att jag inte är ute efter någon "vanlig" bassängträning för att lära sig rolla utan jag vill fortsätta med mer anvancerade rollar.

MVH
Anders

Qajaq Sverige

Qajaq Sverige finns även om lokalen vi haft kommer att försvinna. Träningen sker dock ofta i sammarbete med andra klubbar. Strömstararna ,BKK , Saltsjöbadens KK mfl. Prova att gå med i några av dom så får du fler tillfällen att träna/BL

Hej.

Jag ska kolla med dem, men jag vill också förtydliga att jag inte är ute efter någon "vanlig" bassängträning för att lära sig rolla utan jag vill fortsätta med mer anvancerade rollar.

MVH
Anders

Om du vill lära dig mer "avancerade" eskimosvängar är väl en instruktör med forsbakgrund ypperlig. Vi kan rolla, när kajaken sitter fast i en vals, utan paddel, med en hand eller två och vissa t.o.m. utan armrörelse.... ;)

Bkk

Saxat från BKKs hemsida.

"I höst och i vår är det träning i Eriksdalsbadet varannan onsdag. Vi startar höstens träning 22 oktober och håller på till 17 december. Vårens träning startar 14 januari och pågår till 22 april. "

Du måste vara medlem och anmälan sker via hemsidan.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
salgo60 Stockholm kajakplatser och klubbar Paddling allmänt 2

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg