Ersättare till Silva L1 pannlampa

Nu har jag fått min Petzl Myo RXP och det första intrycket är positivt när det gäller ljusstyrka och ljusbild. Får återkomma senare med en fylligare recension.
/Niklas

Jag använder en RXP och är mycket nöjd. Det finns lampor som är kraftigare men för det jag gör är den alldeles utmärkt. Gillar att man kan programmera den för olika lägen beroende på hur planerad tur ser ut. Jag har sprungit en del i skog under mörka höstnätter och har aldrig haft ett problem med att ljuset är för svagt. Sitter mycket skönt på huvudet också.

Ytterligare en nöjd ägare

Det har varit sant, men inte längre. Man har löst detta genom att sätta på en rejäl kabelgenomföring/snabel där problemet fanns.

Äger själv en ledlenser h7r och kan rekommendera den.

Jag har en LedLenser pannlampa och jag är överraskad varje gång jag använder den, nu nästan dagligen, hur mycket ljus det går att få till av 3 AAA batterier. Den är inne på sin andra säsong.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ledlenser HR 7 trasiga kablar

Japp,igår gick kablarna helt av till min stora förtrytelse;vid ingången till batteripacket.
Har ju haft den sen sept-10,så det lär väl knappast att få sej en ny,men ska göra en koll.
Ska prova "laga den hemma" också.
Lampan är ju toppen så länge den håller ;Smidig och tillräckligt bra vid löpning i mörk höstskog,och än bättre vid skidåkning/hundkörning.
Om nu årets modell håller bättre skaffar jag nog en ny.

Japp,igår gick kablarna helt av till min stora förtrytelse;vid ingången till batteripacket.
Har ju haft den sen sept-10,så det lär väl knappast att få sej en ny,men ska göra en koll.
Ska prova "laga den hemma" också.
Lampan är ju toppen så länge den håller ;Smidig och tillräckligt bra vid löpning i mörk höstskog,och än bättre vid skidåkning/hundkörning.
Om nu årets modell håller bättre skaffar jag nog en ny.

Skillnaden ska ligga vid kablarnas igång till batteripacket. Den nya har en sån där "räfflad förtjocknings-mojs" precis vid brytpunkten. Enligt uppgift hade inte den gamla det, alternativt var den av en dålig typ. Jag minns inte.

Har din en sådan plugg överhuvudtaget?

Borde hur som helst inte vara några problem att laga för den normalhändige.

PS.
Jag är lite lur på att det var två års garanti på min, men jag är inte säker =)

Kabletypen som man skall fixa till felkontstruerade panlampor skall vara silikonisolerade flerkardeliga - dess är mjuka fast på mars eller månen.

Köpes från t.ex Elfa

Sen se över att dragavlastningen/muffen är a vettig typ.

Spiralsladd är ingen garainti för att det inte går av och har sig.

Det skall även vara massa trådar(kardeller) i den så man har hög böjlighet i kombination med silikon isolerat.

Silva L3an och även andra i (samma familj förmodligen, grå spiral) hade trådar i kablarna i sin spiralsladd som man möjligtvis använder inne i hårda skal på klockradios,leksaker och tv apparater.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips