Erfarenhet av Julas snöskor?

Jag har varit och tittat på dem, men när ingen snö låg på backen så kändes det dumt att ta med dem ut på en testrunda.

Dock kan jag säga att det känns som om de skulle kunna funka, känns rejäla även om säkerligen Lundhags mfl har bättre kvalitet. Men priset är ju en femtedel..

// Jocke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det där med svaga snöskör kan lätt bli en plåga. Mellan vägen och insnöad stuga duger närapå vad som helst, men 5 km med en bindningsdefekt kan förstöra mer än turen....Har prövat...

Jag slog också till och köpte ett par, 400 kr är inte så mkt pengar ju. Skall ta och testa dem när jag kommer upp till Sylarna om ngr veckor. Men skoj att höra att de funkar bra för dig.

Pratade med killen i Jula butiken där jag köpte mina. Dessa var visst en ny model, den gamla hade varit katastrofalt dålig så de hade han inte ens viljat sälja, men den nya modellen hade de inte fått ngr klagomål som han kände till.

Får väl se lite också hur de klara strängkyla och lite längre användning.

Jo det var så jag tänkte med. Rem plus lite ståltråd och en tång så borde man klara det mesta som går sönder på dem, så man iaf kan komma hem.

Hmm, kan nån förklara hur Julas sökmotor fungerar? Söker jag på "snöskor" får jag noll träffar, söker jag på "snö" får jag träff på en snöslunga och ett par arbetsskor...

(Jo, jag insåg sen att det fanns ju länk direkt till skorna här i tråden, men när jag skulle leta efter skorna hade jag klickat mig till recensionen och då hade jag ju inte tråden framme. Var bara ute efter att se en bättre bild än den i recensionsbanken.)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips