Erfarenhet av Haglöfs Couloir?

Hej,

Har fått ett erbjudande att köpa Haglöfs Couloir (jacka och byxa). Någon som har erfarenhet av detta ställ?

Jag har tänkt använda det till skidåkning och annan vintersport.

Hälsningar

//Gustav

Halloj Gustav,

Jag har Colouir jacka och byxa och är väldigt nöjd. Det håller mig varm och torr och är smidig. Brukar bara köra med två tunna lager under men är inget problem med att lägga till ett tjockare lager under om det är så kallt så det krävs. Den är ju snygg med :)

Den enda nackdelen som jag kommit på är huvan (Vilken jacka har inte det problemet?) som jag knappt använder, min skidhjälm är för stor för den känns det som. Har man inte hjälm på sig så känns den alldeles för stor och otymplig och följer inte huvudets rörelser så bra som Haglöfs gör reklam om.

Kom på en annan sak också, då jag är lite lat av mig så rakar jag mig inte varje dag och min skäggstubb har skavt upp lite av fleecen på insidan av kragen.

Specificera gärna om det är något speciellt du undrar över.

//Henrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej,

Tack för svar. Jackan verkar ju vara bra (med undantag för huvan). Hur är det med byxornas passform och funktion. Kör du med hänglsen av eller på?

Hälsningar

Gustav

Jag kör med hängslen på och byxorna sitter bra på mig. Man tänker inte riktigt på att dom är där, vilket jag tycker är ett toppenbetyg för byxor.

enormt besviken på min jacka!

1. den är aldeles för vid i halsen
2. flanell fodret ruggar upp kläder du har under
3. reglerigen i midjan glider upp av sig själv
4. huvan är helt oanvändbar
5. "andningen" är ungefär lika funktionell som hos gladpack
6. lite allmän känsla av att jackan är ivägen, bylsig och viker sig framtill. känns lite "i vägen"

det enda rejäla plusset är väl att den är skitsnygg, lätt och att den är praktiskt som vinterjacka i vardagen.

btw akta dig för alla kopior som tycks spruta in över landets gränser

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips