Erfarenhet av Graninge-skor...

Någon som har ett par eller känner någon som har ett par? Och det gällde då främst modeller som liknar dessa:

http://www.outdoorexperten.se/p-21317-graninge-5611511.aspx?affiliateID=10058

Hur är dom i hållbarhet? Hur är sulan, dvs mjuk eller mer pjäxig? Hur är vattenresistensen när man smort in lädret ordentligt? Passar den breda fötter? Allt jag kan få veta om skorna är tacksamt att veta =)

Och den stora jakten på de perfekta skorna fortsätter...

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag

har Graningekängor i jobbet. Haft de i ca ett år nu. Mina fötter trivs kanon. Bästa jag gått i!

Ser ut att vara vibramsula på de skor du länkat till. Jag har det på mina kängor och det är bra.
Sulan är mjuk och ger en skön känsla att gå.

Om jag skulle vandra skulle jag välja en känga för bättre stöd runt vristen.
Men min uppfattning är att Graninge är bra skit!

har Graningekängor i jobbet. Haft de i ca ett år nu. Mina fötter trivs kanon. Bästa jag gått i!

Ser ut att vara vibramsula på de skor du länkat till. Jag har det på mina kängor och det är bra.
Sulan är mjuk och ger en skön känsla att gå.

Om jag skulle vandra skulle jag välja en känga för bättre stöd runt vristen.
Men min uppfattning är att Graninge är bra skit!

Åh, gutt, äntligen någon =) Är sulan hård, dvs måste man 'rulla' när man går eller går det att böja sulan om man försöker trycka ihop den? Dessa är tänkta till vardags så de behöver inte ge något stöd åt vristen, men tack för omtanken =) Graninge har ju funnits riktigt länge och som gammal hästtjej var det min dröm att ha ett par egna Graningestövlar, vilket jag dock aldrig fick...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips