Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. 
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .

Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En skofråga...behöver man vada över vatten mellan...
- Trådstartare nonsense
 - Start datum

Trekkingskor
på Kungsleden bör kunna vara rätt OK med reservation för att jag inte vandrat mer än bitar av leden men det är klart att du får räkna med att bli blöt och framförallt rätt smutsig vid blötväder. Har du lite otur blir det snöpulsning i t ex Tjätkapasset och det kan då bli kallt om anklarna. Regelrätta vad genom högt och strömmande vatten är det inte.
Thure

på Kungsleden bör kunna vara rätt OK med reservation för att jag inte vandrat mer än bitar av leden men det är klart att du får räkna med att bli blöt och framförallt rätt smutsig vid blötväder. Har du lite otur blir det snöpulsning i t ex Tjätkapasset och det kan då bli kallt om anklarna. Regelrätta vad genom högt och strömmande vatten är det inte.
Thure
avslutad210712
Gäst
Finns flera vägar mellan Nikkaluokta och Abisko men jag gissar att du menar vägen via Kebnekaise/Singi.
Visst klarar du dig med trekkingskor men du kommer med allra största sannolikhet att bli blöt om fötterna. Dock varierar det från år till år hur det ser ut men det finns några ställen som kan ställa till problem.
3 km efter Alesjaure passeras en jåkk där du garanterat blir blöt.
Strax efter Tjäktjastugan passerar du en jåkk där du blir blöt om fötterna om det saknas spång, stock eller vad som brukar ligga utlagd över bäcken. Dvs där är en spontanbyggd "bro" som normalt inte skall finnas där.
Nedanför Singivagge finns en liten bro som det brular vara lite si och så hur den ser ut.
Sen beror det helt och hållet på hur mycket det regnar när du går hur pass torr eller blöt du blir. När vi gick från Tjäktjapasset ner mot Tjäktjastugan så var hela den passagen rena rama plaskmarken.

Visst klarar du dig med trekkingskor men du kommer med allra största sannolikhet att bli blöt om fötterna. Dock varierar det från år till år hur det ser ut men det finns några ställen som kan ställa till problem.
3 km efter Alesjaure passeras en jåkk där du garanterat blir blöt.
Strax efter Tjäktjastugan passerar du en jåkk där du blir blöt om fötterna om det saknas spång, stock eller vad som brukar ligga utlagd över bäcken. Dvs där är en spontanbyggd "bro" som normalt inte skall finnas där.
Nedanför Singivagge finns en liten bro som det brular vara lite si och så hur den ser ut.
Sen beror det helt och hållet på hur mycket det regnar när du går hur pass torr eller blöt du blir. När vi gick från Tjäktjapasset ner mot Tjäktjastugan så var hela den passagen rena rama plaskmarken.
avslutad210712
Gäst
Fast det beror på vad du menar med trekkingskor

Aktuellt

ANNONS  

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
      Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Jag skulle definitivt gå med trekkingskor, särskilt om jag riskerar att bli blöt om fötterna. 
Du tangerar med din fråga en långlivad debatt här på Utsidan, dvs valet mellan känga och lågsko i fjällen. Ta gärna del av diskussionen, den är bitvis dramatisk och känslorna flödar.
En av otaliga trådar

Du tangerar med din fråga en långlivad debatt här på Utsidan, dvs valet mellan känga och lågsko i fjällen. Ta gärna del av diskussionen, den är bitvis dramatisk och känslorna flödar.
En av otaliga trådar
Helt onödigt, du kommer att se ut som en vandrande skoaffär. Det räcker med bara foppisarna, tänk på vikten!Jag har bestämt mig
Det får bli trekkingskor där det är någorlunda torrt och foppatofflor i våtare partier![]()
http://www.crocs.com/mens-crocs-footwear/men-footwear,default,sc.html?sz=1&start=7
Dom här klarar all terräng och väger bara ett par hundra gram.
Helt onödigt, du kommer att se ut som en vandrande skoaffär. Det räcker med bara foppisarna, tänk på vikten!
http://www.crocs.com/mens-crocs-footwear/men-footwear,default,sc.html?sz=1&start=7
Dom här klarar all terräng och väger bara ett par hundra gram.
*asg* (skoaffär) dom där foppisarna såg ju kanon ut!...hinner tyvärr inte få hem dom innan avfärd (åker nu inatt).
Har köpt ett par billiga så jag vågar inte lita på att dom håller.
*asg* (skoaffär) dom där foppisarna såg ju kanon ut!...hinner tyvärr inte få hem dom innan avfärd (åker nu inatt).
Har köpt ett par billiga så jag vågar inte lita på att dom håller.
Ha en bra resa, själv har jag tänkt mig till Kebnekaise tisdag eller onsdag. Foppisar och trekkingskor är det som gäller för oss. Jag väntar nog med att gå med bara foppor tills nån annan gör det först och postar en recension. En utmaning till någon som känner sig manad!
Vandrade där för 2v sedan. De jobbigaste vaden var strax före alesjaure-stugorna samt vid tjektja. Men det går bra med vilka skor som helst skulle jag tro. Jag gick halva sträckan med sneakers pga skoskav från mina vandringsskor 

Liknande trådar
- Svar
 - 6

- Visningar
 - 906

- Svar
 - 4

- Visningar
 - 1 K

Dela:

Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips