En natt ute i månaden...

Då var decembernatten också avklarad och också en natt ute i månaden under ett helt år! Spännande och lärorikt på många sätt. Vi pratar redan om att fortsätta ett år till...

Denna natt hade mössen låtit mitt matförråd vara i fred. Skönt med frukost utan bitmärken.

Bilder bifogade!
7EC00218-EA72-4851-B485-11C7E5B4E1CE.jpeg
DF031C40-BD6F-4C30-941D-7DCDAE7A747E.jpeg0FB12D06-0C9E-471C-B6E4-A2CA09080A32.jpegD1893CE3-C50F-424B-BE24-8EDA553CCF6B.jpeg
 
December, juldagen: Äntligen snö, så det blir någon sorts vintercamping! Det blev hemma på tomten, jag måste ju testa att utrustningen funkar i snö innan jag drar ut i skogen. Fast jag måste förstås ha en annan tältpinnelösning om marken är frusen eller snön är djup, för nu gick det att använda dem som vanligt (alltså som på sommaren).
Det var i alla fall -6 grader när jag vaknade. Alltid nåt.
IMG_20201225_222257.jpgIMG_20201226_064315.jpgIMG_20201226_080108.jpg
 
December
Ett tag såg det ut som det inte skulle bli någon utenatt: tältkompisen/dottern hade lyckats få borrelia! I december! Efter några dagars antibiotikakur (”äta medicin på julafton? Näeä!”) så var febern borta och vi vågade oss ut...till gräsmattan. Det blåste en del när vi slog upp tältet men av utlovade snökanon blev det intet mer än frost på tältduken. Vacker solnedgång och några minusgrader. Julklappen Mickel fick följa med ner i dotterns sovsäck denna gång. Det är tur att hon har en vuxensovsäck, annars skulle de knappast få plats både dottern och hennes gosedjur 😁
8D553031-ABAB-4FF9-AD20-46DB5EC7B7D9.jpeg
 
Men oj, borrelia mitt i vintern! Då är det för varmt. Hoppas att de små krypen frös ihjäl nu när det var minusgrader!
 
Jag hänger mig kvar i tråden, för jag började först i juni. Kul om jag inte blir själv.

Karolina P: Hoppas att du inte tar detta som en trådkapning. :)
 
Detta är en av mina favorittrådar. Jag ska försöka bidra lite bättre detta nya år med nya möjligheter!

Såå jobbigt med borrelia, hoppas hon kryar på sig snabbt! Man ska nog kolla kroppen noga varje gång man varit ute, även om det "bara" är på gräsmattan. De är duktiga på att sprida sig, de små odjuren. Borrelia är inget nöje.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.