Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En kniv(ig) fråga?
- Trådstartare PaulPersson
- Start datum
Patric jag trodde att det var moran som var fulkniven?!?? Har han två nu månne?-PaTRiC-; sa:jaha, han köpte en fulkniv och upptäckte att Mora'n va bättre, han skämdes sedan och ville inte skriva mer om knivar?

~Paul~
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Knivbutik i New York?
Efter att ha letat på knivar i forumet hittade jag den här tråden. De Pauls förslag Buck Vanguard och Fehrmankniven är båda lockande komplement till min hemslöjdade samekniv.
Eftersom jag åker till New York i helgen undrar jag om någon (de Paul?) kan tipsa om det finns möjlighet att köpa någon av dessa på plats?
Tacksam för svar.
Efter att ha letat på knivar i forumet hittade jag den här tråden. De Pauls förslag Buck Vanguard och Fehrmankniven är båda lockande komplement till min hemslöjdade samekniv.
Eftersom jag åker till New York i helgen undrar jag om någon (de Paul?) kan tipsa om det finns möjlighet att köpa någon av dessa på plats?
Tacksam för svar.
Tent and Trails
Tent and Trails är bästa friluftsaffären i New York, och kanske har knivarna du söker. Den är på Park Place, tunnelbana 2 eller 3 till Park Place eller 4an till Brooklyn Bridge.
Paragon Sports är en annan möjlighet, kanske. Alldeles norr om Union Square, kanske typ 5e avenyn mella 18e och 19e gatan, ungefär. Kan ta N,R,Q,W eller 4,5,6 till Union Square.
Henry Westpfal ska även ha Buck knivar, men jag har aldrig varit där. Det är en kniv och sax affär, inte en friluftsbutik...
Henry Westpfal & Co.
107 W 30th Street
New York, NY 10001
(212) 563-5990
Obs, har du bil när du är här kan jag rekommendera andra alternativ.
Ha en trevlig resa! Det finns inte en möjlighet att du kan ta med en värmetröja 90 i storlek 6?
mvh,
Christian
[Ändrat av kartisen 2006-10-10 kl 22:14]
Tent and Trails är bästa friluftsaffären i New York, och kanske har knivarna du söker. Den är på Park Place, tunnelbana 2 eller 3 till Park Place eller 4an till Brooklyn Bridge.
Paragon Sports är en annan möjlighet, kanske. Alldeles norr om Union Square, kanske typ 5e avenyn mella 18e och 19e gatan, ungefär. Kan ta N,R,Q,W eller 4,5,6 till Union Square.
Henry Westpfal ska även ha Buck knivar, men jag har aldrig varit där. Det är en kniv och sax affär, inte en friluftsbutik...
Henry Westpfal & Co.
107 W 30th Street
New York, NY 10001
(212) 563-5990
Obs, har du bil när du är här kan jag rekommendera andra alternativ.
Ha en trevlig resa! Det finns inte en möjlighet att du kan ta med en värmetröja 90 i storlek 6?
mvh,
Christian
[Ändrat av kartisen 2006-10-10 kl 22:14]
Re: Knivbutik i New York?
Fehrmanknivarna borde gå att köpa över disk. Problemet är bara att utbudet är så begränsat att man får stå i kö. Enklast skulle vara att kontakta de berörda firmorna nu innan du åker och bena ut sakerna.
~Paul~
Kan nog bli en övermäktig uppgift. Beror på hur länge du tänker stanna i USA. Buck Vanguard i S30V från Cabela's säljs mig vetteligen endast på nätet.Eärendil; sa:om det finns möjlighet att köpa någon av dessa på plats?
Tacksam för svar.
Fehrmanknivarna borde gå att köpa över disk. Problemet är bara att utbudet är så begränsat att man får stå i kö. Enklast skulle vara att kontakta de berörda firmorna nu innan du åker och bena ut sakerna.
~Paul~
Hahaha, ja det skulle vara något. Vilket utbyte! Vilka diskussioner!-PaTRiC-; sa:det slog mig just.. Paul ställer en knivfråga och Paul svarar.. PAUL!! du har inte två konton å sitter å snackar kniv med dig själv?
~Paul~
Tack för svaren, boys. Tent and trails skall jag definitivt besöka.
Jag blev inspirerad och började googla litet själv också. Snubblade på en sajt som heter http://www.bladeforums.com. Ungefär som Utsidan fast bara med knivfokus... I vilket fall hittade jag en tråd angående just knivbutiker i New York och de flesta inläggen dissade ner möjligheten att köpa kniv i NYC.
Det är dock inte helt mörkt. Jag kommer dra vidare till Michigan nästa vecka och där har de tydligen ett helt Cabela köpcentrum. Borde gå att få tag i Buckkniven där. Fehrmankniven är i och för sig cool men är 180$ försvarbart, de Paul? Annars är Fehrmanhemsidan kul att kolla in. De verkar satsa på att göra slagtåliga knivar som man kan fälla träd med. Vidare är kopplingen mellan knivar och religiositet onekligen intressant att ta del av...
Jag blev inspirerad och började googla litet själv också. Snubblade på en sajt som heter http://www.bladeforums.com. Ungefär som Utsidan fast bara med knivfokus... I vilket fall hittade jag en tråd angående just knivbutiker i New York och de flesta inläggen dissade ner möjligheten att köpa kniv i NYC.
Det är dock inte helt mörkt. Jag kommer dra vidare till Michigan nästa vecka och där har de tydligen ett helt Cabela köpcentrum. Borde gå att få tag i Buckkniven där. Fehrmankniven är i och för sig cool men är 180$ försvarbart, de Paul? Annars är Fehrmanhemsidan kul att kolla in. De verkar satsa på att göra slagtåliga knivar som man kan fälla träd med. Vidare är kopplingen mellan knivar och religiositet onekligen intressant att ta del av...
1. Jag har varit medlem på BF sedan augusti 2000. Det är världens största forum för knivintresserade. Mitt alias där är samma som här.Eärendil; sa:1. snubblade på en sajt som heter http://www.bladeforums.com. Ungefär som Utsidan fast bara med knivfokus...
2. Jag kommer dra vidare till Michigan nästa vecka och där har de tydligen ett helt Cabela köpcentrum. Borde gå att få tag i Buckkniven där.
3. Fehrmankniven är i och för sig cool men är 180$ försvarbart, de Paul?
2. Är ändå inte helt säker på att du kommer att få köpa kniven den vägen.
3. Ja, jag tycker det. Med tanke på kvalitén och det låga dollarpriset så tycker i alla fall jag att det är nästan ett fynd, oavsett vilken modell du köper. Andra håller säkert inte med mig
~Paul~
OT.dePaul; sa:.....
[~Paul~
dePaul, jag fångar upp dig här. I någon knivtråd under senaste månaderna, som jag inte hittar nu, hade du skaffat en relativt billig kniv som såg hygglig ut, bortsett från slidan. Kan du länka till den tråden, om du kommer ihåg den, och har du använt kniven?
Raskesven
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg