Nu sitter en föredetta stadsminister som ordförande inom bolaget som kontrollerar 3,3 miljoner hektar skog, vad prioriterar han tror du?
Ingen aning, jag vet nämligen inte vad en stadsminister är.
Nu sitter en föredetta stadsminister som ordförande inom bolaget som kontrollerar 3,3 miljoner hektar skog, vad prioriterar han tror du?
haha..att du orkarIngen aning, jag vet nämligen inte vad en stadsminister är.
Personligen tycker jag inte vi människor borde försöka "reglera" antalet vilda djur, men det är ju lätt att inse att vi styr detta vare sig vi vill eller inte, så det är klart att vi reglerar detta i åtminstone vissa ritningar och avseenden.
Två små saker bara,
- Det kanske inte bara är avskjutningen av ett visst vilt som avgör stammens storlek.
- Tilldelningen är ju inte ett mått på hur mycket man måste skjuta av, jägarna avgör ju fortfarande själva om de vill skjuta fullt.
Tilldelningen är ju inte ett mått på hur mycket man måste skjuta av, jägarna avgör ju fortfarande själva om de vill skjuta fullt.
Så om man släppte all jakt fri i Sverige, vad tror ni jägare skulle hända då?
Dok fortfarande jaktlicens men utan att reglera vad och hur mycket som får skjutas.
Skulle djuren ta slut eller är jakt kulturen i Sverige så pass bra att det skulle funka.
Är mest intresserad av vad jägarna själva anser. Vad de som är i mot jakt tycker kan jag räkna ut.