Elakt märke i kajaken

Hittade en bättre bild!

/Janne!

Bild_1235.jpg

Låter som ett tillverknings/konstruktionsfelfel.

Jag ska börja med att säga att jag paddlar inte kajak, det är lite för rankt för mig som gillar att fiska. Däremot har jag haft gott om tid i både roddbåtar och kanoter, skulle någon vara så skör som denna verkar skulle inte jag ge mig ut på vatten där jag inte bottnar utan farkost. samt inte i strömmande vatten. I vattnet får man både fart och rörelseenergi, håller inte farkosten för en liten "träff" med sten, gren annat fast objekt är det en fara för ditt liv, kanske en sak att tänka på vid köp. kommer duatt kunna överleva vid en olycka....

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Nu tror jag inte att VKV´s kajaker är så sköra att man måste hålla sig på grunt vatten! Har för mig att dom har rundat Borneo å även rundat Kap Horn + att en stor stark norsk(Fasting) försöka korsa Atlanten med en VKV Seagull (men en hungrig isbjörn tvingade honom avbryta det försöket)
Magnus Fischer har rundat Skandinavien i en VKV (682mil) Så jag tror det var maximal otur att den lastade kajaken föll mot vass sten å blev så pass skadad men trots allt är den fortfarande sjöduglig å skulle inte sjunka om man paddlade den!
Har hört att snabba stora motorbåtar med ej helt nyktra förare har lyckats sänka(krossa) kajaker men har aldrig hört talas om nån kajak som kört på nån sten(el. nåt) å gott till botten!
Jag känner mig faktiskt trygg när jag sitter i min kajak nu är det visserligen ingen VKV men den är minst lika fin om inte ännu finare.... :)

/Janne

Nu tror jag inte att VKV´s kajaker är så sköra att man måste hålla sig på grunt vatten! Har för mig att dom har rundat Borneo å även rundat Kap Horn + att en stor stark norsk(Fasting) försöka korsa Atlanten med en VKV Seagull (men en hungrig isbjörn tvingade honom avbryta det försöket)
Magnus Fischer har rundat Skandinavien i en VKV (682mil) Så jag tror det var maximal otur att den lastade kajaken föll mot vass sten å blev så pass skadad men trots allt är den fortfarande sjöduglig å skulle inte sjunka om man paddlade den!
Har hört att snabba stora motorbåtar med ej helt nyktra förare har lyckats sänka(krossa) kajaker men har aldrig hört talas om nån kajak som kört på nån sten(el. nåt) å gott till botten!
Jag känner mig faktiskt trygg när jag sitter i min kajak nu är det visserligen ingen VKV men den är minst lika fin om inte ännu finare.... :)

/Janne

Motorbåtar :-((
Muskeldrivet :))

Ah, kanon, det betyder nästan att VKV tar in kajaken å fixar den för att visa att de är ett ledande märke som tänker på kunderna, plz kan ingen maila tråden till VKV???

Har lyckats få en fullastad kanot på vagn sticka ut för en sluttning med packning för två pers, det var både sten å trä i vägen, kanoten klarade sig, å andra sidan fick jag å polarn jobba jävligt för å få upp fanstyget på portagen (om man kan kalla det så i Sverige)...

VKV har redan varit inne på tråden å visat stort intresse att fixa detta till det bästa!
Så vi får säkert ett lyckligt slut :)

/Janne

Haha, här har det skrivits. :)

Nja, som Stuvarn säger, det är ju inte så att den sjunker. Detta hände innan jag gick i vattnet sist jag var ute. Så, det är väl mest förargligt och tråkigt då den är helt ny. :)

Men jag fick reda på att min mormors man har släkt på ett ställe nära Västervik. Eller rättare sagt, stället han har släkt på, ligger nära Västervik. Så det är inte helt omöjligt att min Seagull liftar dit så småningom.
En annan plan jag har är att kolla på om jag kan ha den närmre vattnet.
För tillfället går jag cirka 1.2 kilometer för att komma till vattnet, och jag kanske var lite väl optimistisk till att jag skulle orka göra detta varje gång innan jag skaffade den.
Å andra sidan så fanns det inte så många möjligheter.
Men men, har ju cirka 1.5 mils cykelväg hemifrån med. ^^

Fin vagn förresten, Stuvarn.

Det här ska nog ordna sig.
Tejp på vid nästa tur, sen får vi se hur det lutar.
Förr eller senare hade det väl hänt i alla fall, och kommer väl antagligen att hända igen.
Som sagt, det är bara så förargligt att man lyckas med det på land. =)

Ha det gött, nu är det ju sommar!

Mvh Roger!

Motorbåtar :-((
Muskeldrivet :))

Ah, kanon, det betyder nästan att VKV tar in kajaken å fixar den för att visa att de är ett ledande märke som tänker på kunderna, plz kan ingen maila tråden till VKV???

Har lyckats få en fullastad kanot på vagn sticka ut för en sluttning med packning för två pers, det var både sten å trä i vägen, kanoten klarade sig, å andra sidan fick jag å polarn jobba jävligt för å få upp fanstyget på portagen (om man kan kalla det så i Sverige)...

Titta i tråden så ser du att herr Ankervik (Mr VKV)redan har varit inne flera gånger, så maila honom direkt istället så får du svar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips