Egentillverkad Real

Hur gör ni med de urätna men inte diskade påsarna - slår en knut i ytterändan och hoppas inte att innehållet mojsat till sig efter ett tag, blir stor och överfaller er någon natt doftmässigt eller råkar sticka hål på dessa, då jag förutsätter att påsarna precis som allt annat måste tas med tills man hittar något ställe där man får slänga.

jag menar om man måste diska ur påsarna för att det inte skall börja osa arom efter ett tag, så kan man lika gärna diska kokärlet...

Man återanvänder naturligtvis inte påsarna utan använder en ny påse varje gång.
Annars är det ju precis som du säger, helt meningslöst.

Jag erkänner, helt och hållet, att det är resursslöseri men, åtminstone jag, använder systemet så sällan jag kan.
Det är, som jag nämnt tidigare, mycket trevligare att äta ur ett kokkärl än en plastpåse.

Jag har hört att sådana där påsar brinner jättebra... ;)

Dom brinner jättebra ;)

//Peter
 
Ta in på hyttan istället!

Viktor, spara påsarna och sörjan till dina mastodont-Sarekturer. Det är väl ändå fantastiskt trevligt när man kommer ner efter en lyckad dag bland bergen att kunna ta in på en hytta, ta en pilsner och käka en tre-rätters i goda vänners- och andra festliga alpinisters - lag?! Livet är till för att levas, inte överlevas. ;)
 
Jupp hyttor kan vara fina ibland. Men det är skönare och mindre folk i mitt tält. Sen är det ju så grymt gott att ta en weissbier när väl man kommit ner i dalen igen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.