Efterlyser karta över Jotunheimen att köpa nära Växjö

Jag håller som bäst på att packa inför resan till Jotunheimen nästa vecka. Jag upptäckte dock till min fasa att min karta nog kommit bort i flytten, för den låg inte bland de övriga i min kartotek. Outnorth i Växjö hade inga på lager i butiken så jag undrar om det finns någon här som bor omkring Växjö och vill sälja en karta, eller om de finns att köpa på vägen i Norge utan för mycket omväg. Alternativt är ju att köpa på Spiterstulen men jag vet inte om det är till något vettigt pris, eller om de tar hutlösa överpriser på fjällstationen.

Hej, kartan borde kunna köpa på plats i Jotunheim vid någon av campingarna, hotellen, stugbyarna. Det gjorde jag, vad jag minns var den inte speciellt dyr. Kolla runt när du tankar eller rastar i lite större orter som Lom eller liknande. Jag köpte kartan i en liten stugby mitt ute i ingenstans, minns inte namnet.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag köpte min också någonstans på plats (minns inte var). Tryckt på nåt vattenfast material och hållit i ett stort antal år, så en god investering. Men ring Spiterstulen och fråga!
Annars har Kartbutiken flera versioner, om du hinner få hem, men de kan vara väldigt snabba om man ringer och ber om det. Eller så kan de kanske skicka den till Spiterstulen?
I nödfall kan man ju skriva ut relevanta delar av ut.no/kart på vattenfast film.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips