Dynafit Tourlite

Är det nån som har erfarenhet av Dynastar Tourlite eller Tourlite Comfort? Jag har tänkt att sätta på ett par sådana på Black Diamond-lagg. Tror ni att det är en bra kombination eller finns det bättre skidor(typ Atomic Beta 9.22)? Jag vill använda dem till längre turer.

Kristian
 
se till att det är ett par lätta lagg man missar lite av poängen annars. Mina sitter på ett par BD just nu men ska sitta på ett par Atomic 10ex till årets turer.
- anders
 
Är det så att de faktiskt löser ut? Det står så på hemsidan men om man ser bindningarna har man ju svårt att tro det.
 
Jag har flera års erfarenhet av Tourlite Comfort, och även Diamir.
Tourlite Comfort löser ut, har ramlat tusentals gånger men ännu inte brutit några ben.
Det är den stadigaste av alla bindningar vilket ger en ökad känslighet.
Mina Tourlite Comfort sitter på ett par B2 Rossignol, men jag skulle även byta ut mina Diamir mot Tuorlite på mina Scratch BC.

Otroligt lätta och stadiga.

Nästa år kommer de med en version i titan som väger ännu mindre, men kostar dubbelt så mycket.
 
Tackar för infot. Vilka pjäxor rekommenderar ni? Efter vad jag förstår är det Dynafits egna och Scarpa som gäller?
 
Prova vilka du tycker är bäst.

Jag har Scarpa lazer, de är stadigare än dynafits pjäxor, men tyngre.

Jag tycker om mer stabila pjäxor så jag provade Garmont med fyra spännen (blå), men de var för smala för min fot.

Dynafit har kommit ut med en ny tuoring-stilpjäxa i år som är tänkt att vara bekvämare och stödjande, touring-stil, men jag har provat den och den har en konstig tröskel/nivåskillnad under foten som känns obekväm. Jag förstår inte varför. Den är dock snygg och bredd och heter aereo.

Till nästa år kommer Scarpa med en ny pjäxa, Tornado, verkar vara mer åt freeride-stuket, intressant. Den vinklas även i bakåtled vid gång uppför.

Kalle
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.