Duntofflor med välisolerad sula?

Tänkte inte gå omkring mycket, vill som sagt ha dem när jag sitter vid elden, men det är ju bra om man inte halkar och slår ihjäl sig när man ska hämta ved eller kissa.
Ska kolla in fotpåsar!
Om jag ändå har duntofflor så är det en utmärkt bonus att också kunna ha dem i sovsäcken, tycker jag, även om det förstås finns flera sätt att hålla sig varm :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mitt skal är ett par "fotposer" från Bergans. Finns bl a på xxl. De är ganska lätta, gjorda i bomull med tunn gummisula. Inuti har jag en bit från ett gammalt liggunderlag.

//J

Jag undrar om det är Helsport du syftar på? Jag har dom också. Går över knäna och funkar bra även i djupsnö. Med tjocka ullsockar och liggunderlagssulor kan man gå med dom utan skor inuti en kortare sträcka, om det inte är alltför kallt, eller sitta vid lägerelden.

Bilagor

• Clip #12.jpg
    Clip #12.jpg
    66.5 KB · Visningar: 719
Jag undrar om det är Helsport du syftar på? Jag har dom också. Går över knäna och funkar bra även i djupsnö. Med tjocka ullsockar och liggunderlagssulor kan man gå med dom utan skor inuti en kortare sträcka, om det inte är alltför kallt, eller sitta vid lägerelden.

Japp, rätt av dig :). Helsport är det! Perfekta ovanpå mina duntossor från Western mountaineering.

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips