Duntofflor med välisolerad sula?

Tänkte inte gå omkring mycket, vill som sagt ha dem när jag sitter vid elden, men det är ju bra om man inte halkar och slår ihjäl sig när man ska hämta ved eller kissa.
Ska kolla in fotpåsar!
Om jag ändå har duntofflor så är det en utmärkt bonus att också kunna ha dem i sovsäcken, tycker jag, även om det förstås finns flera sätt att hålla sig varm :)
 
Mitt skal är ett par "fotposer" från Bergans. Finns bl a på xxl. De är ganska lätta, gjorda i bomull med tunn gummisula. Inuti har jag en bit från ett gammalt liggunderlag.

//J

Jag undrar om det är Helsport du syftar på? Jag har dom också. Går över knäna och funkar bra även i djupsnö. Med tjocka ullsockar och liggunderlagssulor kan man gå med dom utan skor inuti en kortare sträcka, om det inte är alltför kallt, eller sitta vid lägerelden.
 

Bilagor

  • Clip #12.jpg
    Clip #12.jpg
    66.5 KB · Visningar: 630
Jag undrar om det är Helsport du syftar på? Jag har dom också. Går över knäna och funkar bra även i djupsnö. Med tjocka ullsockar och liggunderlagssulor kan man gå med dom utan skor inuti en kortare sträcka, om det inte är alltför kallt, eller sitta vid lägerelden.

Japp, rätt av dig :). Helsport är det! Perfekta ovanpå mina duntossor från Western mountaineering.

//J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.