Duntäcke?

Bra tips, tack!
Ja, jag ligger väl ungefär likadant till som du, avseende förmåga att motivera ett köp :) I sådant fall säljer jag nog min 0-säck.
 
Har beställt en från enligthedequipment som kommer hem med min kurir i slutet på veckan. Du kan få den i den längd och bredd som du vill ha o du kan även välja fyllningskvalitet o tyg. Vill man ha en prisvärd (billig) variant kan man få det vill man ha det absolut finaste fuktskyddade dunet (dyrt) kan man få det. Jag tog en Long/slim Enigma (sydd fotbox) 40F (5 C) fylld med 750 dun, vikt < 400 gr. Pris 205 USD. Jag har inte hittat något annat som är lika prisvärt och som inte innebär att Long = ölmage i bredden.

Jag hoppas att den tar mig ner till +-0C med kläder på. Så för mig blir det en sommarsäck med möjlighet att närma sig nollan med extra kläder (som jag ändå har med mig om det är så kyligt).

Det verkar som de ändrat hemsidan nu i veckan så 750 finns inte kvar utan det är 800 som "sämsta" alternativ.
 
För oss hängmattesovare är UK Hammocks en välkänd och uppskattad producent.

UK Hammocks Quiltar


De har jag kollat på också men sist jag kollade var det "one size fits all", om man passar i den formen så är de också prisvärda. En kompis köpte underquilt därifrån och den ser bra ut. Man slipper ju dessutom tull som ofta tillkommer från USA.

Edit: Extremt prisvärda, de har 350gr 900+ dun Summer top quilt för 134 pund. Det är oslagbart tror jag. De flesta skulle nog inte kalla en -6 C för sommarsäck utan mer vår sommar höst. BTW så funkar så klart en hammock top quilt bra att använda på liggunderlag också.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rois Duntäcke istället för sovsäck Bo och sova 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...