Dunsovsäck?

Hej hej
Jag skulle vilja investera i en dunsovsäck som skall klara ett par minusgrader och ha små dimensioner när den är packad. Gärna Gore-Tex också. Jag fick ett tips om en sovsäck som heter Marmot Nighthawk. Är det någon som har en sådan eller hört något om denna sovsäck?
Magnus

Gore-Tex i sovsäck...

... har i alla fall inte jag hört talas om. Kanske menar du den vattenavstötande DryLoft från Gore?

De flesta bivybags sys med översida i Gore-Tex, men sovsäck har jag aldrig hört talas om - men vem vet? :).

Hursomhelst, vill du ha en dunsovsäck så skulle jag rekommendera ett vattenavvisande yttertyg (Gore Dryloft, ME:s DriLite, MWH:s Conduit etc).

Ett billigare alternativ till Marmots säckar (som iofs är ruskigt bra) är engelska Mountain Equipment, kolla på http://www.moutain-equipment.co.uk samt på tidigare inlägg i detta forum, möjligen under Fjällvandring.

/Magnus

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips