Hej igen!
Det är just den sträckan ni har noterat som omarkerad fram till Lappsjön som jag tänkte på. För några år sen gick jag hela leden med bara den kartan ni fått från Jkpg:s turistbyrå och hade då lite svårt att läsa ut av den hur jag skulle gå, men jag frågade en boende utmed vägen och fick tips, då gick det bra. Senare turer har vi haft med gröna kartan och en del orienteringskartor som finns i trakten. Tidigare har det funnits ett vinskydd där vid Lappsjön, man jag har för mig att det är rivet. Ett vindskydd i början(utgår från att ni startar i Huskvarna) av leden, tror det heter Hulsingstorp, minns jag som en liten stuga att gå in i. Det finns nog en del knott fortfarande, så jag skulle ta med tältet. Lanthandeln i Bunn är numera bara ett litet fik med kanotuthyrning,vet inte deras öppettider nu under sensäsong men jag kan kolla. Jag tycker det är en fin led,ganska mycket skog och småskaligt jordbruk som är så typiskt för trakten. Första biten över Huskvarnaberget är jättefin, går delvis genom naturreservat. Ganska kuperat, någon sträcka på grusväg som känns lite enformig, men jag tycker leden är mödan värd. När man kommit fram till Röttle by, som är värd ett strövtåg bland stugorna, kan man gärna gå direkt upp till landsvägen och bussen tillbaks till Huskvarna. Sträckan Röttle-Gränna "centrum" är tråkig, om ni inte rysligt gärna vill se stan, och köpa polkagrisar.
God tur!
BrittMarie (försöker gärna svara på fler funderingar)