Men en ansvarig befälhavare finns ju det ombord.
/Andreas
Hur definierar du ansvarig befälhavare i en tvåmans skäddakajak? (nu börjar det bli udda det här va?)
Men en ansvarig befälhavare finns ju det ombord.
/Andreas
Hur definierar du ansvarig befälhavare i en tvåmans skäddakajak? (nu börjar det bli udda det här va?)
Hmm... EU överraskar ibland. De kanske är förbjudna av just detta skäl? Det är ju faktiskt så att jag inte kan påminna mig om när jag senast såg en K2 utan roder!
http://www.seakayakinguk.com/kayaks/range/triton.html
Som vanligt är det våra käcka vänner i europeiska skärgården, de med plommonstop och rävjakt, som jävlas med EU. Men så har de ju vänstertrafik också...
Jag vet minst ett exemplar av NDK Triton som okynnespaddlas i sverige, jag tror dock att besättningen är hyfsat nyktra oftast... (Och om de druckit whisky så har de säkert ätit skumgodis samtidigt, och då är det väl okey?)
Jag vet minst ett exemplar av NDK Triton som okynnespaddlas i sverige, jag tror dock att besättningen är hyfsat nyktra oftast... (Och om de druckit whisky så har de säkert ätit skumgodis samtidigt, och då är det väl okey?)
![]()
Fotot taget av Kenneth i Karlshamn.
I en av de K2r utan roder som jag hört talas om är det nog dessutom oftast bara den ena kajakisten som druckit whisky... Skumgodis kan dock ha förekommit i båda brunnarna ;-)
Såg en K2:a utan roder och skädda i full fart nedför Fänforsen i Dalarna i tisdags. Såg klart kuligt ut, fram satt en liten kille på 7-8år och bak hans pappa (tror jag).