Diameter på sadelstolpe till Nishiki 501

Någon med en Nishiki hybrid 501 som har möjlighet att mäta diametern på sin sadelstolpe?
Hittar ingenstans på nätet vad stolpen har för diameter och min cykel är på jobbet så jag kan inte mäta själv..

Jag har en 2009 men antar att alla 501 är samma?

Nästan/eventuellt

(Eftersom det här är ett internetforum får du svar på din fråga - nästan... tanken är att vara lite hjälpsam även om man inte har riktigt rätt, kanske i väntan på exakt rätt svar?)

Jag har en 2008:s Nishiki Hybrid 608, den stolpen har diameter 27,3 mm.
Men då är det just nu 30,6 grader ute också... ;) Temperaturkompensera måttet, hihi?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
27,2 är ju ett vanligt förekommande mått.
Jag fick öppet köp på sadelstolpen jag nu köpt så det är inte hela världen om min 27,2:a inte passar.

Tack för hjälpen.

Du, då tror jag att 27,2 mm är rätt.
Min bristfälliga skjutmåttsteknik gjorde att jag hamnade väldigt precis mellan 27,2 och 27,3, jag velade däremellan. Eller så har både min hjärna och stolpen svällt lite i värmen, puh...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips