Design? Kök slange eller alt på tanken?

Alt i ett kök eller slange?

• Totala väljare
    9
  • Enkät stängd .
Hvordan ønsker du at ditt fotogen- bensin- kök skal være?

1 Brenner oppå tanken? (alt henger ihop) eller
2 Brenner med slange til pumpe og flaske?

hmmm

Hvordan ønsker du at ditt fotogen- bensin- kök skal være?

1 Brenner oppå tanken? (alt henger ihop) eller
2 Brenner med slange til pumpe og flaske?

Omöjlig fråga :).

I stugan: allt hänger ihop.

I ryggsäcken: normalt slang med separat tank men ibland (sträng kyla) lådkök dvs allt hänger ihop.

//J

Jag röstade på alt. 1av två anledningar,har enbart tidigare erfarenhet av spindelkök och vet hur det funkar och inte funkar samt att jag tror att det (för mig) blir kuligare med en alltiett.

peter

Jag vill slanga mitt bränsle, delvis för att jag ännu inte sett några bränslebehållare som är låga nog, både vältrisk och vindutsatthet är relevanta saker här. Sen är det heller inte många bränslen som inte slangas från uppumpningsbar flaska som inte kommer i engångsförpackning. För att inte nämna om den säre tillförlitligheten vid vinteranvä'ndning...osv osv...

...jag kan tänka mig att kompletera med ett mindre toppmonterat vid enklare turer hemmavid men alldrig ersätta ett Rejält kök.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.