Omni Fuel - mulig problem

Jeg kjøpte et Primus OF nesten på impuls rett før vinterferien, da vi skulle telte 1 uke i Børgefjell

Jeg har fra før en MSR Simmerlite, men da min kompis har en Optimus hiker følte vi at det ble en stor sikkerhetsrisk og ha to brennere med forskjellig fuel. Siden jeg har savnet muligheten for å kjøre på gass, samt at simmerlite har veldig dårlig temperatur regulering ble det til at jeg kjøpte en Primus Omni fuel. Da jeg skulle teste denne kvelden før avgang, så observerte jeg at det kom en liten gul "lighter" flamme ut til siden for hoved flammen.
Det ble ikke tid til mer testing den kvelden så OF'en ble pakket i sekken. Heldigvis fungerte Hiker'n uten problem og vi fikk aldri bruk for OF'en. Nå har jeg derimot testet litt mere, og observerer akkurat det samme med reserve dysen fra rep kittet, samt at det samme skjer med bensin dysen når jeg fyrer med bensin. Jeg har ikke gass tilgjenglig, så den dysen er ikke testet.

Skal det være sånn, eller bør jeg reklamere på min brenner ?

Forøvrig sysnes jeg det er veldig lite "motstand" i pumpen, og at jeg må pumpe veldig mange ganger for å få trykk (sammenlignet med MSR simmerlite)

-Haakon
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.