Tystare multi fuel kök

Jag behöver hjälp med att hitta ett inlägg här på forumet som tipsade om en engelsk sida där de sålde en form av kopp (en sådan som sitter på bla. KAP kök) den sitter på själva brännaren och den gör att köket blir mycket tystare. På den websidan så var där olika "koppar" till olika kök och vissa av dessa köpte man från den websidan andra, då bla. till Primus Omnifuel fick man köpa på E-bay.

Detta är princip det jag kommer ihåg från det. Hoppas på hjälp :)
 
Den gängse

benämningen på det du söker är hatt och hattbrännare. Koppbrännare är de som låter mera. På engelska kallas hatten för "cap".

Thure
 
KAP kopp!

Månne om det finns en kopp till mitt kap kök där? Koppens hål har brännts sönder och jag skulle behöve en ny kopp. Någon som känner till KAP köket och var jag kan få tag i den koppen. Letar på denna engelska sida men jag hittar inte. Är det mina engelska kunskaper som brister?
 
Är det inte en vanlig optimus brännare till Kap köket i så fall borde nog en av deras hattar passa dom finns att beställa på ett antalställen på nätet.
 
Kap-

köket hade en Optimusbrännare initialt och senare den portugisiska utbytesbrännaren. Tror att bägge hattarna kan passa sinsemellan. Kolla med www.fogas.se de vet och kanske kan förse dig med bara hatten. Antar att det är hatten du menar och inte en annan del.

Fast har du bränt sänder hatten är det nog dags att byta hela brännaren snart. Röret som sitter och samlar ihop fotogengasen ovanför munstycket brukar också kunna brännas sänder med tiden efter typ 20 år eller så.

Finns också servicesats med munstycke nålventil grafitpackning etc. om inte hela brännaren behöver bytas ut.

Thure
 
Internet!

Hur gjorde man före intenets tid? ;)
Stort testat flera olika "vinter" kök men inget kommer i närheten av mitt KAP kök. Visst det väger men på vintern är inte vikten avgörande.....

Så nu kanske det kan puffa på i 20 år till......:))
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.