Den bästa leden

Bruksleden

Jag och en vän har fattat tycke för vandringens nöje. Vi har nu gjort tre långhelgsvandringar dels två gånger på Bergslagsleden och en gång på Östgötaleden.
Vi har ingen koppling till Bergslagsleden eller Närke men att vandra har varit ett fantastiskt sätt att uppleva en ny del av Sverige. Att vi ens valde att vandra på Bergslagsleden var efter tips av en person som vandrat en hel del. Därför startar jag nu denna tråd.

Vilka leder bör man vandra i södra Sverige? Med södra Sverige menar jag Gävle och nedåt.

Här är några kriterium
  • Leden ska vara streckad
  • Vi gillar verkligen att bo i vindskydd därför är det ett stort plus om leden har bra vindskyddsmöjligheter.
  • Det ska också vara "enkelt" att ta sig dit med buss eller tåg.

Tack på förhand!

Vi har just börjat att vandra bruksleden och den är helt ok med vindskydd ,flera delar kan man ta sig till med buss eller tåg

När jag gått Sörmlandsleden har jag kollat etappsträckningar och distanser via hemsidan och sedna använt gröna kartan. Fungerar alldeles utmärkt om man inte känner att man vill lägga pengar på ett medlemsskap man inte har nytta av.

Vilket påminner mig om att jag kanske faktiskt borde bli medlem...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips