Dekomprimera bränslebehållare till Omnifuel

Hej,

När jag ansluter min onmifuel till bensinbehållaren gör jag detta innan den är trycksatt, annars blir det bensinspill. Men hur gör jag när jag vill koppla bort behållaren utan att det sprejar bensin över allt? Om det ens går?

Fridens

Martin

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Som du märker så pyser det till när du skruvar på och av ventilen på en gastub. Det blir så även när du har en trycksatt bränsleflaska men då sprutar det bensin, som du själv påpekat. Vänd flaskan till läge "off" och låt lågan brinna ut men fortsätt att ha ventilen öppen tills att trycket har jämnats ut, innan du skruvar lös den från flaskan/pumpen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips