Decemberturer 2012

121212

Utnyttjade den lediga dagen mittiveckan till en härlig paddeltur i omgivingarna runt Helgö utanför Nyköping. Svaga vindar och halvklart till mest mulet väder -7 grader och de tre havsörnar som seglade över mig ute vid Sanda holme gjorde den här dagen 121212 till en alldeles speciellt härlig vinterdag. /Jampa
 

Bilagor

  • IMG_3961.jpg
    IMG_3961.jpg
    67 KB · Visningar: 598
  • IMG_3979.jpg
    IMG_3979.jpg
    28 KB · Visningar: 668
Fy fan vad otrevligt det ser ut att paddla vintertid :-D....

Men bilderna får mig att längta till kajaksäsongen börjar om si så där ett halvår ;-)
 
Otrevligt? Det här är ju för sjutton bästa årstiden ju. Ingen mygg, inga bromsar, inga myror, inga plasträcers eller annat otyg ute på havet utan lugnt och skönt och med en bra torris och tjockt underställ, mat och kök packat så kan det faktiskt inte bli bättre.
 
Luciapaddling i Västerviks centrum på torsdagskvällen. Temperaturen sjönk till 11 minus och isen hade kommit smygande lite varstans. Men vi fem som kom oss iväg fick en fantastisk paddelupplevelse.

Dessvärre är det svårt att få några fina bilder på grund av guppigt vatten och långa slutartider.
 

Bilagor

  • IMG_2063.jpg
    IMG_2063.jpg
    29.4 KB · Visningar: 599
Fantastiskt fina bilder. Jag förstår att det är en härlig friluftsupplevelse att paddla. Jag har aldrig paddlat förut men blir mer och mer intresserad.
 
Lucia paddling

Så här såg det ut från kajen i Västervik när Håkan och fyra till genomförde sin lucia paddling.
 

Bilagor

  • IMG_4988.jpg
    IMG_4988.jpg
    26.7 KB · Visningar: 531
Det var tur att lucia var i går, för idag ligger isen i hela hamnen och en bra bit upp i Gamlebyviken, vilket hade omöjliggjort kvällspaddling i centrum. Det är synd att inte kylan ska hålla i sig för då kunde vi åka skridskor nästa torsdag i stället!
 
Lucialunchpaddling

Vi fick så fantastiskt väder här på luciadagen så jag var bara tvungen att lämna kontoret för en runda på sjön. En av fördelarna med eget företag och hemmakontor :)

0f2713562923a9fbd7fb4b28fb68443e.jpg


/Mattias
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.