Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nummer 2 rekommenderas att gå iväg 100 meter ifrån stigen. Gör behovet och placera en sten över så att det inte syns vad du har gjort. Toapappret eldas upp. Även använt dasspapper brinner riktigt bra. På så sätt slipper man att äckligt bajspapper flyger omkring.
Jag har bara lånat den av kompisar m är också sugen på att skaffa mig en egen. Perfekt när det är för hårt i marken för att kunna gräva m skorna enkelt. Det finns ju massor av ställen som inte är så stenrika som jag misstänker att Kebnekaise är (där har jag aldrig varit). Troligtvis inget att bära m vid långa vandringar där vikten är viktig dock.
Tja, vad är det som är märkligt? Planteringsspade från Clas O, toapapper hemifrån, och en tändare från kiosken. Alltsammans ryms i skaftet på nämnda spade! Priset blir ett par tior! Prisskillnaden motsvarar en hygglig Bag in Box, som jag hellre njuter av än sk-ter de luxe!
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...