Dagens rea-tips (allmänt)!

originalsports.top har ju en snygg sajt. Men jag får samma vibbar som från den där bluffsajten jag var dum nog att beställa t-shirts från (var för ivrig så vibbarna kom för sent). Enda kontaktvägen är ett formulär. Ingen fysisk adress, inget telefonnummer.

Om man jämför layout, t.ex. menyerna och blurben där det står "Wholesale Marketplace For Brands And Retail Buyers!" högst upp till vänster skulle jag säga att sawmalls.top har samma ägare.

Här kan man se att de använder samma registrar, även om det är olika kontaktuppgifter för ägarna, båda i Kina.
http://www.nic.top/en/whois.asp
Verkar inte ligga på samma server dock.

Don't go there... Fast jag blir också sugen. ;)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
BLUFF http://www.marmotnorge.com BLUFF

Är också en bluffsida. Kunde inte heller finna något negativt om sidan på nätet först. Gjorde en testbeställning av någon billig marmot tröja innan beställning av dyr skaljacka. Efter en mnd kom det något helt annat, North Face (Fake) kopia..inslagen i nått billigt prasslig plast, med ett ännu billigare plastfiber snöre runt..!

XXL säljer irissport ullunderställ set för 300 denna helgen. Jag går haft ett sånt i 1-2år och använt mycket utan att det pajat. Mycket nöjd

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips