cyklist sökes

Jag gjorde den resan i somras. Det var jättekul!

Skulle gärna cykla nånstans i sommar också, men bohuslän har jag sett nu. Ha funderingar på Baltikum, eller kanske söderut från Göteborg, eller Danmark, eller.... Ja, det finns mkt att välja bland.
 
Det beror ju på vad man gillar. Jag följade Cykelspåret, det funkade ganska fint. LIte mkt trafik (o smal väggren) på vägen som slutade i Smögen (dit jag inte cyklade).

Jag gillar hällristningarna i Tanumshede, och det provdyk jag gjorde i Lysekil. Tältade på en fin strand på Malö (norr om Orust).
 
Ett tips till om du ska tälta på campingplatser (det gjorde jag lite grann för det var så trevligt med sällskap). Ring runt på de närmsta campingplatserna och hör vad det kostar (jag använde Eniro för att ta reda på vilka campingar som var aktuella, fick riktigt bra service där tycker jag). Priset kan variera mellan 100 och 300 kr. Var noga med att påpeka att du är ensam cyklist när du frågar om priset.
 
Jaha, vad säger ni.

Kanske dags att träffas och cykla ihop, det känns som om säsongen har börjat nu, jag var ute frra helgen men den här helgen har jag drabbats av förkylning så det har inte blivit nån cykling.

Men vad sägs om att starta från Mölndals bro kl 1900 på torsdag?

Vi kan cykla ner mot Lindome -> Hällesåker -> Mölnlycke, en inte alltför ansträngande tur. Eller kanske en tur ut mot havet och sen söderut (gärna inte längs Säröbanan men gärna parallellt med den) så kan folk från Frölunda hänga på därifrån.

Nån som vill med?
 
Jag kan tänka mig att picknickcykla lite i helgen. Helst lördag. Några timmar sådär. Ska vara ganska fint väder, men inte så varmt. Vore kul om man kunde få lite varierande terräng, lite landsväg, lite grusväg och kanske lite traktorstig. En och annan portage vore ju kul.

Jag är lite småförkyld så det blir inga hurtbullefasoner.
 
Eftersom jag inte fick nåt svar gav jag mig aldrig ut på nån tur utan hittade på andra äventyr istället.

Jag ska ut på hurtbulleövningar i helgen, Båstad-Göteborg är cykelplanen. Men picknick cykling skulle ju vara trevligt en annan helg, fortsätter den där jäkla vulkan med all aska har jag tid första helgerna i maj, annars ser det ganska mörkt ut.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.