cyklist sökes

Hej, boende i Mölndal, helt vanlig tjej som jobbar med skola och anstränger sig, vill ha en eller flera kontakter att höra av sig till och cykla med. Kortare turer till en början o ev. längre sedan. Jag kör inte 27km/h i snitt snarare 23.
Jag gillar att finna nya vägar och rutter att köra, se nya delar av närområdet, upptäcka.
 
Lindome

Hej, boende i Mölndal, helt vanlig tjej som jobbar med skola och anstränger sig, vill ha en eller flera kontakter att höra av sig till och cykla med. Kortare turer till en början o ev. längre sedan. Jag kör inte 27km/h i snitt snarare 23.
Jag gillar att finna nya vägar och rutter att köra, se nya delar av närområdet, upptäcka.

Vi kör ungefär likadant och har liknande ambitioner.

Jag ska ut idag. En ganska bra sträcka för dig i Mölndal är Mölndal, Kållered, Lindome, Greggered (gamla vägen), Hällesåker, Mölnlycke och Mölndal igen. Det finns en lång backe mellan Greggered och Mölnlycke, men den är hanterbar. Man får motsvarande utför inne till Mölnlycke.

Jag tycker också om att åker söderut till Särö Västerskog, Vallda Sandö, Kungsbacka och tillbaka. Om solen skiner är det skönt att ta en paus vid havet.

Runt om Lindome/Älvsåker/Kungsbacka/Mölndal finns en del fina stråk.

Jag cyklar till Mölndal (Eklandaskolan) två gånger om dagen. Jag cyklar ditt med min fru där hon jobbar, hem igen och sedan möter jag henne på eftermiddagen. Jag arbetar hemifrån så jag behöver motionen.

Hör av dig om du vill följa med någon gång lite söder om och öster om Mölndal.
 
Jag bor i Frölunda och tycker om att cykla. Just nu blir det bara med gamla tunga citybiken och då går det varken fort eller långt, men fram mot vårkanten ska jag laga hybriden så att det kan bli längre turer. Tyvärr havererade bakväxeln under ett cykellopp i september efter en skada på ramen. :( Cyklar ofta söderut, även mot Mölndal. Hör gärna av dig om det passar.

Mvh
Nadia
 
Jag bor själv i Lindome och har samma preferenser.
En trevlig kortare tur är t ex Lindome -> Billdal -> Frölunda (via Säröbanan) -> Mölndal och sedan tillbaka till Lindome igen. Drygt 40km.
och så kan man cykla förbi Mölnlycke från Mölndal och ned mot Greggered osv. Jag är väl själv en sådan som sällan klarar att hålla > 27km/h i snitt, utan det blir väl oftare 24k - 26 km/h snitt beroende på vind.

Nu under hösten och vintern har jag dock inte hunnit med en endaste cykeltur. Men det beror på att jobbet tar all tid..
 
Jag bor själv i Lindome och har samma preferenser.
En trevlig kortare tur är t ex Lindome -> Billdal -> Frölunda (via Säröbanan) -> Mölndal och sedan tillbaka till Lindome igen. Drygt 40km.
och så kan man cykla förbi Mölnlycke från Mölndal och ned mot Greggered osv. Jag är väl själv en sådan som sällan klarar att hålla > 27km/h i snitt, utan det blir väl oftare 24k - 26 km/h snitt beroende på vind.

Nu under hösten och vintern har jag dock inte hunnit med en endaste cykeltur. Men det beror på att jobbet tar all tid..

Hej!

Jag är inte så pigg på Säröbanan. Det finns spärr vid varje korsningen så man får gå av cykeln var 200:e meter på vissa sträckor. Greggered/Mölnlycke gillar jag. Jag cyklar ofta till Särövästerskog, Vallda Sandö och sedan en genväg över till Kungsbacka. Fjärrås Backa med ficka på Naturum är trevligt. Kanske runt Hjälm tillbaka om man har tid på sig.

Jag har cyklat hela hösten. Jag bestämde mig, trots allt, att skaffa piggdäck och väntar på dem nu för att kunna cykla lite längre.

Vi kan kanske dra ihop ett gäng senare. Någon tävlingscyklist är jag inte.
 
Jag bor själv i Lindome och har samma preferenser.
En trevlig kortare tur är t ex Lindome -> Billdal -> Frölunda (via Säröbanan) -> Mölndal och sedan tillbaka till Lindome igen. Drygt 40km.
Det är avsevärt bättre att cykla Gamla Särövägen över Trollåsen och förbi Askims Kyrka. Då slipper man alla hinder på GC-banan.
 
Jag hänger också gärna med och cyklar. Brukar väldigt sällan komma ut bara för cyklandets skull, men cyklar mkt för att ta mig till olika ställen. Har med andra ord inte så många förslag på turer.

Bor iaf i Mölndal och är ganska flexibel av mig, iaf på kvällstid. Dock känns det lite som fel årstid att cykla nu. Skulle ut förra helgen på en långtur, men efter en rejäl vurpa pga isgata (och lite för aggresiv körning) ställde jag faktiskt in turen, pasade på att köpa dubbdäck istället. Men till våren....

Tycker att ca 23 km/h kan vara ett vettigt tempo att hålla om man cyklar ett par timmar.
 
Väntar också på dubbdäck

Bor iaf i Mölndal och är ganska flexibel av mig, iaf på kvällstid. Dock känns det lite som fel årstid att cykla nu. Skulle ut förra helgen på en långtur, men efter en rejäl vurpa pga isgata (och lite för aggresiv körning) ställde jag faktiskt in turen, pasade på att köpa dubbdäck istället. Men till våren....

Tycker att ca 23 km/h kan vara ett vettigt tempo att hålla om man cyklar ett par timmar.

Jag vurpade också för en dryg vecka sedan och beställde dubbdäck från Cyclecomponents. Jag var skeptiskt förrut, men vurpan var avgörande ... jag hade ingen fart, men det kom så plötsligt att jag hamnade blixt snabbt på marken. Dagsljus är klart att föredra ... men så småningom får vi även det på kvällarna :)
 
Hej!
Jag bor i Sisjön och cyklar alltid, än så länge, alltid själv. Vore riktigt trevligt med träningskompisar, kanske vore det bra att dela msn/mailadresser så är det lättare att få kontakt och planera turer tillsammans.
Ett tips från en liten människa i vår vackra natur!
 
Hej
Finns det någon här som är intresserad att följa med på en tur upp i Bohuslän i vår eller sommar. Jag tänkte cykla från Göteborg till Strömstad.
Jag är ute efter en skön naturupplevelse, inte att komma upp till Strömstad så snabbt som möjligt.
Målet är ingenting, färden är allt.
Det kommer bli mycket cykling längs kusten och mysiga småvägar även avvikelser till små mysiga samhällen och trevliga övernattningsplatser.
Det skulle vara kul att få sällskap utav lugna naturintresserade cyklister.
Hör av er om intresse finns.
Janne
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.