cykling på kungsleden

Jag planerar ev. att göra en cykeltur längs kungsleden. Detta skulle då inte ske förrän sommaren/hösten 2002. Tyvärr så har jag ingen som vill följa med på denna utflykt, kanske finns det någon som läser det här som tycker att låter intressant. I så fall hör av er. Eller om det finns någon med erfarenhet från liknande tur, så är jag tacksam för info.

hälsningar Fredrik, frean088@student.liu.se

Kungsleden

Jag har cyklat Kungsleden från Abisko till Kvikkjokk.
Efter mina turer blev det en hemsida om att cykla på Kungsleden och den ligger här på Utsidan.

http://www2.utsidan.se/kungsleden/

Där står allt som vi lärde oss under mina turer. Läs där och så får du gärna skicka frågor ifall det är något mer du undrar.

/Hkan

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kiruna-Narvik

Tja,
Om ni ändå skall norröver kan jag inte låta bli att rekommendera turen Kiruna-Narvik!
Längs den gamla Rallarvägen kan man göra många fina avstickare. En höjdare är dock Rombacksfjorden och den norska sidan!!!

Jag hänger med!

Jag skulle gärna cykla Kungsleden. Ska börja med att gå en del av den i sommar, tänkte cykla där nästa höst.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Instämmer

Instämmer helt, ska ni cykla däruppe och vill slippa att bära cykeln mycket, som det tyvärr kan bli efter kungsleden så gör en avstickare efter rallarvägen istället, se bara till att bromsarna funkar innan ni ger er ner mot Norska sidan :)(egen erfarenhet), ta sen fjordbåten till Narvik och Cykla tillbaka till riksgränsen eller vidare neråt. Helt underbart!!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.