cykling på kungsleden

Jag planerar ev. att göra en cykeltur längs kungsleden. Detta skulle då inte ske förrän sommaren/hösten 2002. Tyvärr så har jag ingen som vill följa med på denna utflykt, kanske finns det någon som läser det här som tycker att låter intressant. I så fall hör av er. Eller om det finns någon med erfarenhet från liknande tur, så är jag tacksam för info.

hälsningar Fredrik, frean088@student.liu.se

Kungsleden

Jag har cyklat Kungsleden från Abisko till Kvikkjokk.
Efter mina turer blev det en hemsida om att cykla på Kungsleden och den ligger här på Utsidan.

http://www2.utsidan.se/kungsleden/

Där står allt som vi lärde oss under mina turer. Läs där och så får du gärna skicka frågor ifall det är något mer du undrar.

/Hkan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kiruna-Narvik

Tja,
Om ni ändå skall norröver kan jag inte låta bli att rekommendera turen Kiruna-Narvik!
Längs den gamla Rallarvägen kan man göra många fina avstickare. En höjdare är dock Rombacksfjorden och den norska sidan!!!

Jag hänger med!

Jag skulle gärna cykla Kungsleden. Ska börja med att gå en del av den i sommar, tänkte cykla där nästa höst.

Instämmer

Instämmer helt, ska ni cykla däruppe och vill slippa att bära cykeln mycket, som det tyvärr kan bli efter kungsleden så gör en avstickare efter rallarvägen istället, se bara till att bromsarna funkar innan ni ger er ner mot Norska sidan :)(egen erfarenhet), ta sen fjordbåten till Narvik och Cykla tillbaka till riksgränsen eller vidare neråt. Helt underbart!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips