Cykla Sverige - Spanien

Med början på söndag så ska jag cykla från Sverige till Spanien med en vän. Vi ska besöka Amsterdam, Paris och Barcelona. Har du förslag på fler platser som vi bör besöka på vägen?

Resan går att följa på www.borgvall.com, där det även finns ett nyhetsbrev att prenumerera på.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kartor

Förresten, var är det bäst att köpa kartor? Är det den lokala turistbyrån som gäller? Jag gissar att inte GPS är någon bra lösning för cykling.

Du behöver inte bry dig om kartor alls, följ bara Atlantkusten söderut , så hamnar du till sist i Spanien.

Förresten, var är det bäst att köpa kartor? Är det den lokala turistbyrån som gäller? Jag gissar att inte GPS är någon bra lösning för cykling.
Franska kartor kan du beställa från t.ex. http://www.ign.fr/ , http://www.fnac.com/ eller http://www.amazon.fr/

Jag har beställt från både IGN och Amazon.fr. Dessutom har jag köpt kartor på Au Vieux Campeur..Annars funkar det bra att köpa kartor på plats. I civiliserade länder - Sverige räknas tyvärr inte dit - så kan man köpa kartor i massor av tidnings- och/eller tobaksaffärer.

Al

Håller med föregående talare; Alsace (Strasbourg - Colmar "Route du Vin), franska Alperna (Annecy), Rhonedalen, Provence (Avignon), Andorra och Andalusien längst ner i söder.
Castillien La Mancha i hjärtat av Spanien är platt och vindpinat men det finns några pärlor där som den gamla huvudstaden Toledo och dessutom Mora (!) fyrtio km söder om Toledo, berömt för sina väderkvarnar.
Carcassonne i södra Frankrike bör du heller inte missa. Kevin Costner spelade in delar av Robin Hood just där.

Kör hårt!
/Anders

Håller med föregående talare; Alsace (Strasbourg - Colmar "Route du Vin), franska Alperna (Annecy), Rhonedalen, Provence (Avignon), Andorra och Andalusien längst ner i söder.
Castillien La Mancha i hjärtat av Spanien är platt och vindpinat men det finns några pärlor där som den gamla huvudstaden Toledo och dessutom Mora (!) fyrtio km söder om Toledo, berömt för sina väderkvarnar.
Carcassonne i södra Frankrike bör du heller inte missa. Kevin Costner spelade in delar av Robin Hood just där.

Kör hårt!
/Anders

Tack tack.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips