Cykla Sverige - Spanien

Med början på söndag så ska jag cykla från Sverige till Spanien med en vän. Vi ska besöka Amsterdam, Paris och Barcelona. Har du förslag på fler platser som vi bör besöka på vägen?

Resan går att följa på www.borgvall.com, där det även finns ett nyhetsbrev att prenumerera på.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Kartor

Förresten, var är det bäst att köpa kartor? Är det den lokala turistbyrån som gäller? Jag gissar att inte GPS är någon bra lösning för cykling.

Du behöver inte bry dig om kartor alls, följ bara Atlantkusten söderut , så hamnar du till sist i Spanien.

Förresten, var är det bäst att köpa kartor? Är det den lokala turistbyrån som gäller? Jag gissar att inte GPS är någon bra lösning för cykling.
Franska kartor kan du beställa från t.ex. http://www.ign.fr/ , http://www.fnac.com/ eller http://www.amazon.fr/

Jag har beställt från både IGN och Amazon.fr. Dessutom har jag köpt kartor på Au Vieux Campeur..Annars funkar det bra att köpa kartor på plats. I civiliserade länder - Sverige räknas tyvärr inte dit - så kan man köpa kartor i massor av tidnings- och/eller tobaksaffärer.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.
Al

Håller med föregående talare; Alsace (Strasbourg - Colmar "Route du Vin), franska Alperna (Annecy), Rhonedalen, Provence (Avignon), Andorra och Andalusien längst ner i söder.
Castillien La Mancha i hjärtat av Spanien är platt och vindpinat men det finns några pärlor där som den gamla huvudstaden Toledo och dessutom Mora (!) fyrtio km söder om Toledo, berömt för sina väderkvarnar.
Carcassonne i södra Frankrike bör du heller inte missa. Kevin Costner spelade in delar av Robin Hood just där.

Kör hårt!
/Anders

Håller med föregående talare; Alsace (Strasbourg - Colmar "Route du Vin), franska Alperna (Annecy), Rhonedalen, Provence (Avignon), Andorra och Andalusien längst ner i söder.
Castillien La Mancha i hjärtat av Spanien är platt och vindpinat men det finns några pärlor där som den gamla huvudstaden Toledo och dessutom Mora (!) fyrtio km söder om Toledo, berömt för sina väderkvarnar.
Carcassonne i södra Frankrike bör du heller inte missa. Kevin Costner spelade in delar av Robin Hood just där.

Kör hårt!
/Anders

Tack tack.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.