Cykla Sverige - Spanien

Med början på söndag så ska jag cykla från Sverige till Spanien med en vän. Vi ska besöka Amsterdam, Paris och Barcelona. Har du förslag på fler platser som vi bör besöka på vägen?

Resan går att följa på www.borgvall.com, där det även finns ett nyhetsbrev att prenumerera på.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kartor

Förresten, var är det bäst att köpa kartor? Är det den lokala turistbyrån som gäller? Jag gissar att inte GPS är någon bra lösning för cykling.

Du behöver inte bry dig om kartor alls, följ bara Atlantkusten söderut , så hamnar du till sist i Spanien.

Förresten, var är det bäst att köpa kartor? Är det den lokala turistbyrån som gäller? Jag gissar att inte GPS är någon bra lösning för cykling.
Franska kartor kan du beställa från t.ex. http://www.ign.fr/ , http://www.fnac.com/ eller http://www.amazon.fr/

Jag har beställt från både IGN och Amazon.fr. Dessutom har jag köpt kartor på Au Vieux Campeur..Annars funkar det bra att köpa kartor på plats. I civiliserade länder - Sverige räknas tyvärr inte dit - så kan man köpa kartor i massor av tidnings- och/eller tobaksaffärer.

Al

Håller med föregående talare; Alsace (Strasbourg - Colmar "Route du Vin), franska Alperna (Annecy), Rhonedalen, Provence (Avignon), Andorra och Andalusien längst ner i söder.
Castillien La Mancha i hjärtat av Spanien är platt och vindpinat men det finns några pärlor där som den gamla huvudstaden Toledo och dessutom Mora (!) fyrtio km söder om Toledo, berömt för sina väderkvarnar.
Carcassonne i södra Frankrike bör du heller inte missa. Kevin Costner spelade in delar av Robin Hood just där.

Kör hårt!
/Anders

Håller med föregående talare; Alsace (Strasbourg - Colmar "Route du Vin), franska Alperna (Annecy), Rhonedalen, Provence (Avignon), Andorra och Andalusien längst ner i söder.
Castillien La Mancha i hjärtat av Spanien är platt och vindpinat men det finns några pärlor där som den gamla huvudstaden Toledo och dessutom Mora (!) fyrtio km söder om Toledo, berömt för sina väderkvarnar.
Carcassonne i södra Frankrike bör du heller inte missa. Kevin Costner spelade in delar av Robin Hood just där.

Kör hårt!
/Anders

Tack tack.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips