cykla på Gotland

Mitt i höstrusket känns det på sin plats att börja planera sommarens äventyr. Jag tänkte mig ett snällt äventyr eftersom jag kommer att ha min son (då 9-10 mån) som resesällskap.

Gotland är trevligt så ge mig era bästa tips för att få en så bra cykektur som möjligt på Gotland - eller någon annanstans.
Tack
/juniafrida

ett bra tips på närliggande men "snäll" tur är också estland... de större öarna utanför har fina vägar och härliga sandstränder. grymt vackert! härliga människor också, tycker jag.

gotland lämnar jag åt annan att besvara! =)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ok

gotland lämnar jag åt annan att besvara! =)

Då gör väl jag det då =)

Gotland är jättefint att cykla på, man får dock vara på sin vakt ....pga av väldigt smala vägar, obefintlig vägren på många sträckor, samt ganska mkt trafik.
Så det gäller att inte vingla för mkt.......Fårö däremot upplevde jag lite lugnare,trafikmässigt... (detta i Augusti månad)

Kolla denna tråd, som förvisso handlade om vandring....men kanske får du lite tips där :)

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=46415

//MD

tack för tipsen. Jag ämnar nog hålla mig till den norra delen av ön. Där har jag nämligen lite folk jag känner och kan övernatta hos. Estland lät spännande.

Snällheten i äventyret bestäms egentligen av min medresenär.

Förhoppningsvis ska jag också göra någon vandring. Det gäller ju att ge di små smak på friska luften vid ung ålder..

Gotlandsvarning

tack för tipsen. Det gäller ju att ge di små smak på friska luften vid ung ålder..

”di små” eller ”di sma” är för gotlänningar något helt annat än för ”fastlänningar”

http://home.swipnet.se/gutniska/new_page_37.htm

här gäller det att se upp, eller kanske rättare sagt se ner så du inte får någon stämpel som ”okunnig fastlänning”

Per (med rätt mycket av glimten i ögat i detta fall)

Cykelkartor

På lantmäteriverkets internetshop finns det en mycket bra cykelguide med detaljerade cykelkartor över hela Gotland. Den använde jag i somras då jag cyklade en vecka på Gotland.

/Björn

”di små” eller ”di sma” är för gotlänningar något helt annat än för ”fastlänningar”

http://home.swipnet.se/gutniska/new_page_37.htm

här gäller det att se upp, eller kanske rättare sagt se ner så du inte får någon stämpel som ”okunnig fastlänning”

Per (med rätt mycket av glimten i ögat i detta fall)

Jag är nog okunnig smålänning... Jag skrev på småländska. Bäst att passa sig när man är på Gotland ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips