cykla med vandringsväska

Nu har jag shoppat ett par vaude aqua back. Min Klättermus verkar precis få plats i en utav dem, så det verkar lovande. Då kan jag packa lite i den och sen resten i den andra väskan och eventuella fram-väskor.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag cyklade Trosa-Glittertind med skidor och ryggsäck på cykeln. I ryggsäcken behövde jag inte ha mycket saker under cyklingen, men packade om när jag kom fram. På bilden syns ryggsäcken på pakethållaren (en sidoficka i rött och blått sticker upp, och resten av säckens ryggsida är svart).

thb_236177.jpg

Läs mer här: http://tallabomba.blogspot.com/2008/06/cycling-with-skis.html (klicka på 'next day' etc).

Hur lång tid tog det att cykla dit? Får kanske provcykla med väskan och se om det verkar jobbigt.

Har ni tips om bra ställe (internet/östergötland) att köpa cykelväskor och hållare? (Antar att det finns 1000 trådar om det i forumet :) )

varför inte snoka reda på någon som har en liten mig (mag) svets och fräsa ihop ett helt skräddarsytt fäste just för dina behov. det behöver varken vara så vansinnigt dyrt eller komplicerat. specialprylar, i specialbutiker drar ju ofta iväg och med ett par hundringar vid sidan av till bysmeden eller grannen kan man komma långt och få det exakt som man vill.

Jag cyklade Trosa-Glittertind med skidor och ryggsäck på cykeln. I ryggsäcken behövde jag inte ha mycket saker under cyklingen, men packade om när jag kom fram. På bilden syns ryggsäcken på pakethållaren (en sidoficka i rött och blått sticker upp, och resten av säckens ryggsida är svart). Läs mer här: http://tallabomba.blogspot.com/2008/06/cycling-with-skis.html (klicka på 'next day' etc).

Tack för rapporten! Verkar varit en trevlig tur det där. Har samma väskor och en liknande fördelning på utrustningen men stoppar ner fiskespöt istället för skidorna! Ser ut som du skulle behöva en högre styrstam. ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips