... är det tillåtet? Tex Padjelanta?
// Jocke
// Jocke
Tiden läker alla sår. Men i naturen kan läketiden
vara lång. Det kan ta hundra år för hällmarkernas
bulliga täcke av vit fönsterlav att förnyas om det
slitits ned till bara berget. Och skönt sviktande
skogsstigar som i årtionden trampats upp av folk
och vilt, kan köras sönder av en motorcykel på et
ögonblick. Det är mot den bakgrunden man får se
Terrängkörningslagen som kom 1975. Terräng-
körning med motorfordon har aldrig ingått i
allemansrätten.
Jag är kraftigt emot MTB i skogen. Detta är en empirisk åsikt jag skaffat mig genom åren utmed otaliga leder då jag sett den förstörelse som MTBare gör på stigar och i terrängen. All text som citeras från Terrängkörningslagen ovanför hävdar jag är applicerbar även på MTB.
walkers create wider paths than MTB's its a long proven fact. I will happily cycle through a puddle.
Its a shame that you guys don't have the freedom, or the investment from the government to promote a safe, happy environment for all that want to use the forests and national parks.
Jag är kraftigt emot MTB i skogen. Detta är en empirisk åsikt jag skaffat mig genom åren utmed otaliga leder då jag sett den förstörelse som MTBare gör på stigar och i terrängen. All text som citeras från Terrängkörningslagen ovanför hävdar jag är applicerbar även på MTB.
Precis. Man behöver verkligen inte gå på dom heller när man kan ta dom fina vägarna!I ett landskap som Skåne med så gott och vägar behöver man faktiskt inte cykla på de fåtal stigar som ännu hålls öppna.