Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ett lite mer osäkert alternativ kan ju vara att fråga runt på bryggan i Karlsborg. Det går ju mängder av fritidsbåtar över varje dag och att ta på två cyklar är ju inga problem om vädret tillåter.
Tja, skulle det inte funka med Noas metod att korsa vatten (båt), så kan ni ju alltid försöka med Moses metod eller Jesus metod. Då kylan lär hålla i sig, så verkar i alla fall Jesus metod kunna funka bra.
Skämt åsido, om ni skulle cykla runt, så undvik rikväg 49 + 50 och sikta på småvägar, t.ex. Sverigeleden norr om Karlsborg (via Undenäs, Tived och Askersund)..
/Niklas
Ställ er bara vid sista slussen, se trevliga ut och lifta! Visa att ni har med er mat och så, ta med en flaska vin ni kan bjuda på/betala med. Jag lovar att det kommer att funka.
När jag cyklade den turen för några år sen, så missade jag kanalbåten med några retliga minuter, så jag lyckades få med mig cykeln på en buss. Om man åker när de är få resenärer och med en busschaufför som är på gott humör så brukar det funka. Lycka till.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar