Cykelväska med trådlös dator

Hej, är det någon som har erfarenhet av att ha trådlös dator och cykelväska? En som sitter på styret. Risk att signalen inte går fram?

Per
 

Avslut090305

Avslutat
Ang cykelväska med trådlösdator...

Hejsan Pär!

Har aldrig provat en cykelväska med dator. Har faktiskt aldrig ens sett en sådan modell!
Vem tillverkar en sådan?
Vore det inte lättare om du köpte en separat dator och satte fast den på styret brevid väskan istället. Så du kan läsa av den alltså???

Nä skämt åsido, har du en så är det ju bara att prova. Normalt får man lov att montera datorn brevid väskans fäste. Då är det en glipa mellan väska och styre borde detta räcka för att signalerna skall komma fram.

Har du tänkt att köpa en ny så avråder jag. Trådlösa datorer som produkt har jag nämligen aldrig förstått mig på.
Varför skall man betala mer för en produkt som gör samma sak som den icke trådlösa, är mer komplicerad och orsakar därför ofta problem, kostar dubbelt så mycket att byta batterier på som sedan förorenar dubbelt så mycket då man ännu ej har hittat ett företag villigt att återvinna alla dessa små kvicksilver-stinna batterierna som samlas in?!
Ha en riktigt skön semester!

Mvh!
Peter

Ps: Blir det en B.O.B. i sommar?

[Ändrat av theDude 2003-07-09 kl 21:00]
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Re: Ang cykelväska med trådlösdator...

theDude; sa:
Nä skämt åsido, har du en så är det ju bara att prova.

Visst, men eftersom jag inte vill montera av o på så frågade jag. Några i rec.bicycles.tech tror att det ska funka.


Har du tänkt att köpa en ny så avråder jag. Trådlösa datorer som produkt har jag nämligen aldrig förstått mig på.
Varför skall man betala mer för en produkt som gör samma sak som den icke trådlösa, är mer komplicerad och orsakar därför ofta problem, kostar dubbelt så mycket att byta batterier på som sedan förorenar dubbelt så mycket då man ännu ej har hittat ett företag villigt att återvinna alla dessa små kvicksilver-stinna batterierna som samlas in?!
Ps: Blir det en B.O.B. i sommar?

Har redan köpt en med höjdmätare. Eftersom vi ska hoja i Colorado tyckte vi det var kul att hålla rätt på höjden, det blir ju massvis av pass, och den kom utan trådar. Ska erkänna att jag varit tveksam till dem också.

Vi har också införskaffat BOBar. Har nu siktet inställt på Winter Park, Dillon, Salida (Monarch Crest), Crested Butte, Durango o Fruita.

Vänligen
Per
 
Du glömde en sak

Dom trådlösa datorerna är (förutom din långa lista på nackdelar då) dessutom betydligt tyngre än sladd varianten. *ler*

Ytterligare lite värdelöst vetande.

/Mattias
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.