• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Cykelkläder till tjejer??

Hejsan!

Jag håller på en del med spinning, och ska även cykla tjejvättern snart, och jag undrar om det finns bra cykelkläder för tjejer någonstans? Det finns en utländsk sida på internet som heter teamestrogen.com , men de är ganska dyra + att man får räkna med fraktkostnaden.

Finns det något liknande i Sverige??

Tack på förhand!

Cykelkläder

Tjena! Vad kul att Du upptäckt cyklingens underbara värld. Men, mountainbike är MYCKET roligare än racer... Därför, tänk om och ta en titt på http://www.funsportmountainbike.com

Om du går in på länkar hittar du oändligt många försäljare av cykelprylar. Lycka till! Mvh - Sara

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
På mig passar de flesta "vanliga" (dvs herrmodell) cykelkläder bra. Både tröjor och byxor är långa så att de täcker midjan bra från resp. håll. När det gäller korta cykelbyxor (som man har innerst) är jag dock noga med att lappen inte har någon söm (skavsårsrisk). Jag tycker inte att långärmade tröjor/jackor har så långa ärmar att de stör eftersom kläderna är ganska taighta. Jag är i och för sig 177 cm lång så jag kräver ju lite större kläder. Skor köper jag dock alltid i damläst och där har spinning-vågen verkligen ökat utbudet!

/Stina

PS: Håll dig på landsvägen! ;-) DS.

Jag är ingen cykelfantast än men min sambo är och jag har noterat att svenska cykloteket säljer cykelkläder till tjejer. Bra sortiment både i butiken på Norra Stationsgatan i Stockholm och via nätet. Trevligt bemötande när jag varit där.
http://www.cykloteket.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips