Cykelkartor över Europa och cykelväskor

Hej!

Jag undra om det finns nån som vet vart man kan få tag i cykelkartor över Tyskland, Schweiz Norra italien, Franska medelhavskusten och spanska medelhavskusten.

Samt vilka cykelväskor som kan rekomenderas

Tack!

Trampa på.....

Äpplet; sa:
Hej!

Jag undra om det finns nån som vet vart man kan få tag i cykelkartor över Tyskland, Schweiz Norra italien, Franska medelhavskusten och spanska medelhavskusten.

Samt vilka cykelväskor som kan rekomenderas

Tack!

Hej !

Har trampat 4500 mil med mina " Vaude " väskor och är mycket nöjd.....

Jesper

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vi kör också med Vaude. Bättre finns inte... regntäta, lätta och krånglar aldrig.

Kolla på Tyska Amazon för ADFC:s (tyska cykelorganisationen) för kartor över Tyskalnd och Schweiz. Frankrike har inga särskilda nationella cykelkartor utan Gula michelin eller Grön/blå Institur geographique national är de som gäller.

Bor du nära Stockholm finns alla dessa att köpa i Lantmäteriet/Metrias affär vi centralen.

I Tyskland finns även fantastiskt bra turbeskrivningar. Vi har exepelvis cyklat bland annat Weser Radweg. Köp på tyska Amazon.

Hej,

Angående kartor i tyskland: Det finns en serie med kartor / böcker som täcker framför allt de populära långcyklingsvägerna, t.ex längs floderna. Jag har själv använt dem längst Donau för tre år sedan, och de var verkligen bra.

De kallas för "bikeline" och finns i Esterbauer-förlaget
http://www.esterbauer.com/

Personligen föredrar jag Orliebs cykelväskor framför Vaudes...

/Malte

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips