Cykelkärra

halloj

jag är ute efter en enhjulig cykelkärra, tror att den heter Bob. Dessvärre har ingen generalagentuten på den i Sverige längre. Har fått tips om att kolla engelska sidor, men hittar nada. Nån som vet, eller kanske har en som de vill kränga av?

bob.jpg

Har Cykelcity slutat föra dem? Vi köpte där förra året. Om så svarar BOB normalt snabbt på mail. Oftast får man svar över en natt.

Per

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kolla på www.globetrotter.de

Jag köpte min på http://www.globetrotter.de utan säck, Ortleibs RackPack XL är bra mycket bättre och den köpte jag på samma ställe. Passa på att köpa stårstångsväska också så har du allt detta billigare än en Bob med väska på Cykelcity och får det dessutom hemkört till dörren.

Rekomenderar även en vattentät "säck" för liggunderlag eller tält som kan spännas ovanpå pakethållare eller Boben.

Se bara till att ha pengar på kortet då dom drar dessa direkt vi beställningen, grejorna levereras på 1 vecka.

Stefan

Hejsan

Jag var på jakt efter en sån där kärra för ett litet tag sen, och Mixxon heter de som säljer den i sverige.
Man kan maila dit eller ringa så berättar de närmsta ställa som den finns att köpa på där du bor. Går även att köpa direkt från dem.

info@mixxon.com
031560800

mvh
Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips