Cykel-utrustning etc

Re: Det beror på...

haskell; sa:
Clas Ohlson tar 98 spänn för en Sigma 401.
Hur mycket du ska lägga beror ju på vad du vill ha för funktioner och hur seriös du är. I princip alla cykeldatorer har de funktioner du räknat upp.
Generellt sett så är Sigmas produkter prisvärda.
Jag har nämligen sett datorer med endast 4 funktioner (vanlig klocka inräknat i detta=> alltså 3 cykelfunktioner för 150) Fast det kanske kan bero på affären som sålde dessa datorerna. Jag håller ju däremot inte på att tävlar eller cyklar för att kolla tiden på mig själv. Cyklar gör jag för cyklandets skull, o då kanske man inte behöver bästa kvaliten.
Jag ska ta o kolla in cykeldatorn på Biltema och Clas Ohlson) Tack för tipset

Freake_86; sa:
Hur är det med cykeldatorer?
Finns det några överkomliga för 100-lappen eller är det lika bra att slänga in lite extra till en sådan?
Det beror ju givetvis på vilka finesser man vill ha, som ex: hastighet, maxh, medelh, trippdistans, totaldistans o tidtagare skulle vara bra. Dessa finesser är sånna som jag skulle behöva (såsom maxh är bara roligt o ha). Är det någon som kan komma med förslag på modell och inköpsställen?

Jag har en Logan med 8 funktioner köpt på COOP för 69 spänn.

Den funkar bra, handhavandet är dock lite sämre än på min Sigma Targa, risken är att ofrivilligt nollställa den vid byte av funktion. Hur den klarar blött väder är ännu ett oskrivet kapitel.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips