Cold Steel Master Hunter :/

Tenacious..

Med vårat fiskars kniv bryne i köket (ett sånt man drar kniven fram o tillbaka i) fick jag min tenacious riktigt vass, rakar benen utan problem..vassare änn S1:an.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
För alla er som går i tankar att köpa en CS Master Hunter
Som tur är så har den tanken aldrig slagit mig ;).

Skämt åsido. Inte för att jag vill försvara CS men det här testet säger egentligen ingenting. Resultatet hade varit liknande för de flesta knivar med den här typen av bladgeometri och ståltyp.

~Paul~

Med vårat fiskars kniv bryne i köket (ett sånt man drar kniven fram o tillbaka i) fick jag min tenacious riktigt vass, rakar benen utan problem..vassare änn S1:an.
Du menar att du har använt en Roll Sharp till din Tenacious? En sådan här som på bilden?

~Paul~

Bilagor

• 1877088062_6bd7dce895.jpg
    1877088062_6bd7dce895.jpg
    67.5 KB · Visningar: 654
Du menar att du har använt en Roll Sharp till din Tenacious? En sådan här som på bilden?

~Paul~

Aa det dåliga var att det efter täljandet i trät blev flisor i eggen, trots det i övrigt bra stålet.

Precis, är dom bra att bryna knivar med? Funkar dom till knivar med liten primär egg? Tänkte på min MIni hunter :)

Aa det dåliga var att det efter täljandet i trät blev flisor i eggen, trots det i övrigt bra stålet.

Precis, är dom bra att bryna knivar med? Funkar dom till knivar med liten primär egg? Tänkte på min MIni hunter :)
Du gör bäst i att undvika all kontakt med dessa typer av brynen. De har en förmåga att sabba eggen och dessutom repa bladet.

~Paul~

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips