Cold Steel Master Hunter :/

Tenacious..

Med vårat fiskars kniv bryne i köket (ett sånt man drar kniven fram o tillbaka i) fick jag min tenacious riktigt vass, rakar benen utan problem..vassare änn S1:an.
 
För alla er som går i tankar att köpa en CS Master Hunter
Som tur är så har den tanken aldrig slagit mig ;).

Skämt åsido. Inte för att jag vill försvara CS men det här testet säger egentligen ingenting. Resultatet hade varit liknande för de flesta knivar med den här typen av bladgeometri och ståltyp.

~Paul~
 
Med vårat fiskars kniv bryne i köket (ett sånt man drar kniven fram o tillbaka i) fick jag min tenacious riktigt vass, rakar benen utan problem..vassare änn S1:an.
Du menar att du har använt en Roll Sharp till din Tenacious? En sådan här som på bilden?

~Paul~
 

Bilagor

  • 1877088062_6bd7dce895.jpg
    1877088062_6bd7dce895.jpg
    67.5 KB · Visningar: 593
Du menar att du har använt en Roll Sharp till din Tenacious? En sådan här som på bilden?

~Paul~

Aa det dåliga var att det efter täljandet i trät blev flisor i eggen, trots det i övrigt bra stålet.

Precis, är dom bra att bryna knivar med? Funkar dom till knivar med liten primär egg? Tänkte på min MIni hunter :)
 
Aa det dåliga var att det efter täljandet i trät blev flisor i eggen, trots det i övrigt bra stålet.

Precis, är dom bra att bryna knivar med? Funkar dom till knivar med liten primär egg? Tänkte på min MIni hunter :)
Du gör bäst i att undvika all kontakt med dessa typer av brynen. De har en förmåga att sabba eggen och dessutom repa bladet.

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Frandsén91 Fällkniven-Cold steel Utrustning allmänt 136
fnöskticko Wash cold? Utrustning allmänt 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.