City Navigator Europe v9 DVD

Kincop; sa:
olhe; sa:
..Nu väntar jag på update DVD:n för den nya nian. Är det någon som fått den än?

Jag beställde min för drygt 2veckor sen men ingen dvd än så länge. (har mailat Garmin o frågat om varför det dröjer då de sa max 7-10dagar).

Mvh, Kincop
[Ändrat av Kincop 2007-03-14 kl 03:05]
Förra året fick jag vänta flera veckor på SportmansDVDn Ver 8. Jag mailade norska Garmin ÅF och fick den på några dagar.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kincop; sa:
Jag beställde min för drygt 2veckor sen men ingen dvd än så länge. (har mailat Garmin o frågat om varför det dröjer då de sa max 7-10dagar).

Mvh, Kincop

Väntar också och Garmin Europe svarar så här:

"Because of currently experiencing very high demand for the Navigator Europe V9,

Can you please allow 4 working weeks if you are in Europe if you are in the UK please allow about 2 working weeks.

I thank you for your patience in this matter and rest assured your DVD will be dispatched as soon as a possible."

Mvh Etux

Smyger in med en fråga ang CN 8 el 9.

Kan man ha två gps-enheter på en licens?

I friluftskartan Pro kan man det.

gunnar_g; sa:
Njae. För att om man äger två Garmin ska man kunna nyttja kartan i två. Får man sin GPS reparerad och utbytt (nytt GPS ID) ska man få ny kod för sin karta. [/QUOTE]

Garmin sa så till mig, -Se till spar en kod för du kan komma att behöva byta ut enheten vid en reparation.
Men har du rätt blir jag bara glad, var kan jag hitta den informationen du har?

Jocke

Stål Jocke; sa:
gunnar_g; sa:
Njae. För att om man äger två Garmin ska man kunna nyttja kartan i två. Får man sin GPS reparerad och utbytt (nytt GPS ID) ska man få ny kod för sin karta.

Garmin sa så till mig, -Se till spar en kod för du kan komma att behöva byta ut enheten vid en reparation.
Men har du rätt blir jag bara glad, var kan jag hitta den informationen du har?

Jocke [/QUOTE]
http://www.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=243&webPage=Cartography&lang=sv
Undantaget är om man köpt en GPS med förladdad kartdata och det inte följer med CD/DVD.
Loggar man in på my.garmin.com och har registrerat sin GPS/karta så kan man om man väljer enheten "låsa upp ytterligare enhet".

Friluftskartan Pro sköts av Garmin.se. Se text nedan som jag ser när jag loggat in på mitt konto. Nyckelordet för båda scenarierna är GPS som man själv äger. Rent tekniskt kan man säkert dela med en kompis, men den dagen jag köper en ny GPS är det kul att kunna ladda kartan i den också.

-------------------------------------------------------
Vill du skaffa en upplåsningskod till en annan GPS du äger klickar du på "Hämta ny upplåsningskod" i menyn högst upp på sidan. Du kan låsa upp Friluftskartan Pro till maximalt två GPS:er.

Ett par frågor om City Navigator NT Europe v9:

Finns denna att köpa i Sverige? Hittar den inte på garmin.se eller Dustin.

Vad kostar det att uppgradera? Finns det något rabatterat pris på den för oss som har tidigare version (v8)? Ser att priset på garmin.com är 299,99 dollar...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips