City Navigator Europe v8 DVD

Jag fick min uppdaterings skiva.
Men jag kan inte låsa upp kartorna ?
Använder koderna från City Select Europe, v7.
Är det rätt ?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har köpt en kompass men när jag skall använda den upptäcker jag att man måste ha kartor också. Men så kostar de pengar!!?

Vad jättedumt det är att inte alla kartor är gratis. Förresten borde allting vara gratis, åtminstone för mig, jag har inte så mycket pengar men vill ju ha så jättemånga grejor.

USD 75 blir ungefär 600 kronor.
Hade det varit till en inbyggd navigator i en Volvo hade det kostat drygt 3500 kronor, senast jag kollade. Kartan är exakt densamma.

En kartbok över bara Sverige kostar 200 kronor. Den är inte tillnärmelsevis lika detaljerad, och heller inte "motoriserad".

Kartböcker över alla länderna som finns på DVD:n kostar säkert minst 2000 kronor.

Tycker någon fortfarande att 600 kronor är dyrt tycker jag att vederbörande kan köra med de gamla kartorna.

Anders

apersson850; sa:
USD 75 blir ungefär 600 kronor.
Fast det tillkommer brittisk moms för oss i Europa vilket gör att priset väl landar runt $88, d.v.s. strax under 700 kr.

För mig är det ändå inte dyrt för i stort sett hela Europas kartor med autoruttstöd men alla är vi ju olika.

Visst skall det kosta, men....

Köpte v7 för ett år sedan. Konstaterade att den var skapad November 2004.

Detta till trots visar det sig att massor av gator och vägar saknas som tillkommit, bara där jag bor, långt innan Nov2004. Mao har jag betalat massor för en tämligen värdelös produkt. Då borde det vara gratis.....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips