Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken.

Jag orkade inte vänta :)
Körde handtvätt med halvspecialtvättmedel plus ättika. Lukten försvann helt, vilket var positivt. Tyvärr så gjorde insidan av påsarna det också. Det var något plastigt på insidan som började smula sönder. Så påsarna är förpassade till papperskorgen.

Jag orkade inte vänta :)
Körde handtvätt med halvspecialtvättmedel plus ättika. Lukten försvann helt, vilket var positivt. Tyvärr så gjorde insidan av påsarna det också. Det var något plastigt på insidan som började smula sönder. Så påsarna är förpassade till papperskorgen.
Beläggningen som du refererar till var troligen PU-beläggning för vattentäthet. Den beläggningen åldras och delaminerar och kan även bli obehagligt klibbig.

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
För eftervärlden: Har en Caravan Sport! (med utropstecknet). Den insydda lappen säger 78/00 så den är säkert också från 1978. På den tiden använde jag den i –15C och det funkade. Kallast är –24C men då var det för kallt i den för trivsam sömn. Nåja, jag överlevde trots allt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips