Den här tråden tar nog priset. Ganska många priser faktiskt.
Myggsäkra byxor, dra mig baklänges.
Tack, KvarnträskGrejen med mygg och stretchplagg är väl att folk köper så tajta plagg att tyget ligger mot huden och då kommer myggen åt på ett helt annat sätt än då man använder rymligare plagg i stumma tyger. (...)
...varefter den svettiga varma stackaren drar till sig ännu fler mygg, väljer ännu tjockare/tätare kläder nästa gång... osv.(...) när det varmt (...) så är det ett val mellan överhettning och svettning utan avdunstning och att utsätta sig för mygg bromsar och knott. (...)
Tja, det beror väl helt enkelt på att myggor finns, och mot mygg skyddar man sig genom att använda myggmedel eller ta på sig myggnät.
Bara tänk dig... Hur ska man kunna garantera att byxorna kan klara av en myggas stick?
Tack, Kvarnträsk.
Hela denna märkliga tråd snurrar kring ett onödigt problem (stretchpaneler), skapat vid försök att lösa ett annat onödigt problem (tajt=rörelsehindrande klädmode). [...]
Med all respekt, så gör inte jag. Jag låter kläderna skydda nästan hela min kropp. Det lilla som blir kvar (händer, handled, ansikte och hals) tar jag myggmedel på. Myggnät använder jag i stort sett aldrig (då känns det som jag lika gärna kunde varit inomhus).
Tack, Kvarnträsk.
Hela denna märkliga tråd snurrar kring ett onödigt problem (stretchpaneler), skapat vid försök att lösa ett annat onödigt problem (tajt=rörelsehindrande klädmode). .
Hypotetisk fråga:
Om man (brukare av byxor) vet om en brist/risk (ej myggtäta) sedan flera år tillbaka från ett specifikt klädmärke...varför använder man mtrl från detta klädmärke som har denna brist/risk i ett riskområde (myggtät område)?