Byte av snabbkoppling till mutter

Finns hjulkopplingar med insex att byta ut snabbkopplingen med, har gjort så på min MTB
Du kan även köpa snabbkopplingar med avtagbart handtag för att försvåra stöld ;)

/Janne

Senast ändrad:

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Finns

också specialmuttrar med stor varation av unik nyckel typ starkt assymetrisk insex i satser för hjulen och sadel.

Thure

Går detta göra på något billigt sätt för att intebli av med hjulen?
Mvh Erik

Går iofs att byta till bultad axel men det är kostsamt och svåra att få tag på rätt hjulaxlar. Bytte själv när jag centrerade om ett frihjulsnav till fixed. De flesta säkerhets kopplingar, bla Biltema's, går snabbt och enkelt att öppna med tjuvens favorit verktyg - polygrip! Finns några tillverkare som tänkt på detta och som saknar yta att greppa om men de säljs mig veterligen inte i Sverige. Har själv använt två typer men tycker det ger falsk säkerhet och försvårar när man fått punka och inte hittar/glömt specialnyckeln. En bättre lösning är att använda två godkända och bra lås och låsa fast cykeln på rätt sätt; runt hjulen, ramen och någon typ av fast monterad stolpe/cykelställ.

jiwkphlu.jpg

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips